استاندار ایلام گفت: ۹هزار و ۵۱۵طرح اشتغالزا برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارهای بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده به بانک‌های عامل معرفی شده است. در جریان سفرهیات دولت به ایلام سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده اختصاص یافت.

«علی‌محمد آزاد» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همه این طرح‌ها در نشست تخصصی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مصوب شده است. وی ادامه داد: بانک‌های عامل از مجموع این طرح‌ها تاکنون شش‌هزار و ۴۵۰ طرح را برای عقد قرارداد پذیرش کرده‌اند. او اظهار داشت: تاکنون در بانک‌های عامل مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

آزاد افزود: از این میزان تاکنون ۹۲۰میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان طرح‌ها در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی پرداخت شده است. استاندار ایلام یادآور شد: با پرداخت این تسهیلات پنج‌هزار و ۵۷۴طرح در بخش‌های مختلف با اشتغالزایی هشت‌هزار و ۳۳۵نفر به بهره‌برداری رسیده است. او روند ارائه تسهیلات خوداشتغالی در استان ایلام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با پرداخت کلیه این تسهیلات زمینه لازم برای اشتغالزایی پایدار بیکاران در بخش‌های مختلف فراهم می‌شود.