از اسفند ماه سال ۸۴ تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال از میان هشت بانکی که باید ۵۰‌درصد از کل تسهیلات خود را به طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اختصاص می‌دادند، بانک ملی با ۷۹هزار و ۳۲۳میلیارد ریال بیشترین و بانک صنعت و معدن با دو‌هزار و ۵۵میلیارد ریال کمترین اعتبارات را به این بخش اختصاص داده‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار درباره عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده (از اسفندماه سال۸۴ تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال) بیشترین طرح‌های ارائه شده به بانک کشاورزی با ۲۱۲هزار و ۹۹۷ طرح و کمترین آن به بانک صنعت و معدن با یک‌هزار و ۹۴۶ طرح بود که پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها به ترتیب ۲۴۱ هزار و ۹۹۷ و ۲۴ ‌هزار و ۲۰۵ شغل در کشور ایجاد ‌کنند. بانک کشاورزی نیز ۱۲۱ هزار و ۳۰۲ طرح و بانک صنعت و معدن یک‌هزار و ۱۸۵ طرح را تایید کردند.

بانک ملی طی سال‌های ۸۳ و ۸۴ بیشترین میزان اعتبارات را به طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اختصاص داد به طوری که این اعتبارات در طول دو سال گذشته ۵۰ هزار و ۲۵ میلیارد ریال بود در مقابل نیز بانک صنعت و معدن کمترین میزان اعتبارات یعنی حدود سه هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال را به این امر اختصاص داد.

بیشترین میزان قراردادهای منعقد شده با بانک‌ها در سال ۸۵ مربوط به بانک کشاورزی با ۱۰۲ هزار و ۷۹۳ قرارداد و کمترین آن مربوط به بانک صنعت و معدن با یک‌هزار و ۳۶ طرح است.

همچنین بیشترین نسبت مبلغ قراردادهای منعقد شده به کل تسهیلات مربوط به بانک ملی با ۳۴هزار و ۸۷میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و کمترین آن مربوط به بانک صنعت و معدن با دو هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال بود.

همچنین تا پایان اردیبهشت‌ماه بانک ملی با ۱۹ هزار و ۵۲ میلیارد ریال بیشترین میزان تسهیلات را به متقاضیان وام‌ها بنگاه‌های اقتصادی زودبازده پرداخت کرد این در حالی است که بانک صنعت و معدن کمترین مبلغ یعنی یک‌هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۴۱میلیون ریال را در اختیار متقاضیان گذاشت.

بیشترین میزان اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده مربوط به بانک ملی با ۱۵۳ هزار و ۸۸۱ شغل و کمترین آن مربوط به بانک صنعت و معدن با ۱۰ هزار و ۷۹ شغل است همچنین بیشترین و کمترین تعداد طرح‌های بهره‌برداری شده مربوط به بانک کشاورزی با ۶۸ هزار و ۳۰۵ طرح و بانک صنعت و معدن با ۵۱۴ طرح است.

بیشترین میزان اشتغال قطعی در طرح‌های بهربرداری رسیده مربوط به بانک کشاورزی با ۱۳۷ هزار و ۷۰۱ شغل و کمترین آن مربوط به بانک صنعت و معدن با هشت هزار و ۶۱۹ شغل است.