هوشنگ نادریان از مهلت ۲هفته‌ای بانک‌ها برای ارائه صورت‌های مالی سال ۸۵ به سازمان حسابرسی خبر داد. رییس سازمان حسابرسی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان این که غیر از دو بانک رفاه و مسکن صورت‌های مالی هیچ یک از بانک‌ها توسط سازمان حسابرسی دریافت نشده است، گفت: سررسید و مهلت قانونی بانک‌ها برای ارسال صورت‌های مالی سال ۸۵ تا ۳۱ خرداد ماه جاری است.

هوشنگ نادریان افزود: معمولا بانک‌ها برای این که صورت‌های مالی دقیق‌تر و جامع‌تری را به سازمان ارائه دهند، در آخرین روزهای مهلت قانونی خود نسبت به تحویل آن اقدام می‌کنند.

وی در مورد پیش‌نویس استاندارد حسابداری فعالیت ساخت املاک، اظهار داشت: این استاندارد برای شرکت‌ها و افراد سازنده و فروشنده مسکن کاربرد دارد و به دلیل این که این طرح هنوز در مرحله پیش‌نویس است، دست‌اندرکاران در این زمینه می‌توانند نظرات خود را به سازمان حسابرسی ارائه دهند.

نادریان همچنین با بیان این که نمایندگان سازمان حسابرسی در جلساتی که برای استقرار نظام بانکداری الکترونیک تشکیل می‌شود، برای کمک‌های فکری حضور می‌یابند، افزود: سازمان حسابرسی به نوعی در بحث مشاوره اولیه آن درگیر است و سپس در زمان استقرار سیستم‌های بانکداری الکترونیک سازمان حسابرسی آنها را ارزیابی می‌کند. رییس سازمان حسابرسی گفت: پس از استقرار، سیستم‌ها مورد ارزیابی کامل سازمان حسابرسی قرار می‌گیرد و در واقع کار اصلی سازمان پس از استقرار کامل این سیستم‌ها است. وی خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی کمیته‌هایی را برای استقرار نظام بانکداری الکتروینک تشکیل داده است که یکی از اعضای آن سازمان حسابرسی است.