یک اقتصاددان گفت: اجازه فروش اوراق مشارکت به بنگاه‌های بزرگ از جمله راهکارهای مناسب برای جذب نقدینگی و هدایت آنها به سوی منابع تولیدی است. به گزارش ایرنا و به نقل از حوزه اطلاع‌رسانی وزارت کار و امور اجتماعی، «ابوالفضل رسولی» درباره تاثیر برنامه جدید وزارت کار مبنی بر اجازه فروش اوراق به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی گفت: این تصمیم وزارت کار نقش موثری در مهار نقدینگی در جامعه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: این تصمیم می‌تواند حرکت و میزان نقدینگی در جامعه را در مسیر منطقی به حرکت درآورد.

رسولی سپس افزود: یکی از سریع‌ترین آثار این تصمیم را باید در مهار رشد نقدینگی ارزیابی کرد. به عبارت دیگر بخش قابل توجهی از نقدینگی جامعه که می‌توانست عامل و تشدیدکننده تورم باشد، به این ترتیب به سوی منابع تولیدی و اقتصادی حرکت می‌کند. وی تصریح کرد: از سوی دیگر خرید اوراق مشارکت از سوی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مشکل کمبود نقدینگی اغلب بنگاه‌های تولیدی کشور را نیز حل می‌کند. زیرا به طور معمول اغلب بنگاه‌های بزرگ و کوچک کشور باکمبود نقدینگی مواجه هستند.

به عبارت دیگر از یک سو بنگاه‌های اقتصادی کشور با کمبود نقدینگی مواجه هستند و از سوی دیگر نیز میزان نقدینگی در بخش غیرمولد تا حدودی رو به افزایش است. به گفته این استاد دانشگاه، اعلام این تصمیم منطقی از سوی وزارت کار و امور اجتماعی می‌تواند تحول مثبت اقتصادی به شمار آید.