صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی، نرخ تورم و رشد نقدینگی ایران در سال ۲۰۰۷ را به ترتیب ۵‌درصد، ۶/۱۷‌درصد و ۲/۲۸‌درصد پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صندوق بین‌المللی پول، (IMF) رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۰۶ با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل از آن به ۳/۵‌درصد رسید. رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۰۵ تنها به ۴/۴‌درصد رسیده بود.

بر اساس این گزارش نرخ تورم در سال ۲۰۰۶ با کاهش نسبت به سال قبل مواجه شد و به ۹/۱۱‌درصد رسید. در سال ۲۰۰۵ نرخ تورم ۴/۱۳‌درصد اعلام شده بود.

بنابر پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، نرخ تورم در ایران طی سال ۲۰۰۷ با افزایش ۶/۱۷‌درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه خواهد شد. این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌ها و در حالی که سال ۲۰۰۶ با رشد قابل توجه نقدینگی مواجه بود در سال ۲۰۰۷آهنگ رشد نقدینگی کندتر می‌شود. رشد نقدینگی در ایران طی سال ۲۰۰۶ بیش از ۳/۳۴‌درصد اعلام شده بود که این رقم در سال ۲۰۰۷ به ۲/۲۸‌درصد خواهد رسید.

میزان صادرات ایران نیز دز سال ۲۰۰۶ در حدود ۷۷میلیارد دلار بوده که پیش بینی می‌شود این رقم به ۸۳میلیارد دلار برسد. به موازات آن واردات ایران از ۸/۶۴‌میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ به ۶/۷۱‌میلیارد دلار در سال ۲۰۰۷ خواهد رسید.