تعدادی از نمایندگان بانک‌ها با تشکیل جلسه طی نامه‌ای به رییس‌جمهوری و شورای پول و اعتبار هزینه پول را بیشتر از ۱۲‌درصد اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان بانک‌ها اخیرا جلسه‌ای را به میزبانی یکی از بانک‌ها درباره نرخ سود بانکی داشتند و در این جلسه به بیان دلایل خود در مخالفت با کاهش نرخ سود بانکی پرداختند. بنابراین گزارش، نتیجه این جلسه نامه‌ای بود که نمایندگان این بانک‌ها به رییس‌جمهوری و شورای پول و اعتبار نوشتند و اعلام کردند هزینه پول برای بانک‌ها بیشتر از ۱۲درصد است. در این نامه تاکید شد: هزینه‌ای که بر بانک‌ها تحمیل می شود از جمله هزینه‌های پرسنلی، صندوق مهر‌رضا و هزینه اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده موجب شد که هزینه جذب و نگهداری پول برای بانک‌ها در مجموع بیشتر از ۱۲درصد باشد.

مراجع رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده اند.

یک مقام آگاه در‌این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: احتمالا تاخیر در تصمیم‌گیری شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی به دلیل ارائه این نامه به رییس‌جمهوری است.

این در حالی است که برخی منابع تاخیر شورای پول و اعتبار در تصویب نرخ سود بانکی ۱۲درصد را عدم‌تایید فرمول جدید محاسبه سود توسط شورای نگهبان می‌دانند.

به عقیده این منابع آگاه شورای پول و اعتبار، منتظر تصویب این فرمول جدید است زیرا با تصویب فرمول جدید محاسبه سود، حداقل ۵/۲ تا ۳‌درصد از کاهش نرخ سود جبران می‌شود. کاهش نرخ سود بانکی از مصوبات قانون برنامه چهارم است.