گروه بازارپول- مدیر بانک ملت استان گلستان از موافقت این بانک با پرداخت ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار به پروژه بزرگ «سیمان پیوند گلستان» خبر داد و گفت: علاوه بر این، این بانک ۸۰۸میلیارد ریال نیز به طرح‌های بخش کشاورزی و صنعتی از جمله مرغداری‌ها و منابع تبدیلی کشاورزی اختصاص داده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، حسن حیدر‌پور با بیان این نکته که بانک ملت استان گلستان در سال ۸۵، بیش از ۸۵۰هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرد، افزود: در این طرح بیش از ۱۰۸هزار کشاورز مبلغ یک‌هزار و ۷۰۸میلیارد ریال وجه گندم خود را به صورت نقد از این بانک دریافت کردند. حیدرپور بااشاره به پرداخت بیش از ۵/۵۳میلیارد ریال تاکنون در قالب طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از سوی بانک ملت استان گلستان، یادآور شد: در قالب این طرح، تاکنون یک‌هزار و ۳۰۶نفر از معرفی‌‌شدگان وام خود را دریافت کرده‌اند.

مدیر بانک ملت استان گلستان، سهمیه این بانک را برای تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده در سال ۸۴ و ۸۵، حدود ۹۱۸میلیارد ریال خواند و گفت: نزدیک به چهار هزار و ۶۰۰طرح به این بانک معرفی شده است که پرداخت تسهیلات به حدود سه‌‌هزار و ۷۰۰طرح تاکنون نهایی شده است که میزان تسهیلات اعطایی به این طرح‌ها حدود ۷۰۰میلیارد ریال خواهد بود. وی تاکید کرد: به عبارت دیگر ۷۶درصد سهمیه این بانک برای بنگاه‌های کوچک و زودبازده در استان گلستان مصوب شده و حدود ۶۰درصد آن به مرحله انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات رسیده است. حیدرپور با بیان این نکته که بانک ملت استان گلستان در سال گذشته بیش از ۱۱میلیارد ریال تسهیلات به معرفی‌شدگان صندوق مهر امام‌رضا (ع) اعطا کرده است، اضافه کرد: در عین حال بیش از ۱۵میلیارد ریال وام ازدواج نیز از محل منابع داخلی بانک به حدود سه‌‌هزار نفر از متقاضیان پرداخت شده است. وی تعداد ملت کارت‌های صادره از سوی بانک ملت استان گلستان را تا پایان سال گذشته بیش از ۲۰هزار فقره ذکر کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به پایان سال ۸۴ بالغ بر ۱۶۳درصد رشد داشته است، ضمن اینکه در سال گذشته حدود ۲۹هزار بن کارت نیز برای متقاضیان صادر شده است.

حیدرپور تعداد حساب‌های جام گشایش‌شده از سوی این بانک را تا پایان سال ۸۵ حدود ۲۲هزار فقره دانست و افزود: این میزان نسبت به پایان سال ۸۴، با رشدی معادل ۱۴۰درصد مواجه شده است.

وی به رشد ۵۲درصد کل منابع و رشد ۳۸درصدی مصارف در بانک ملت استان گلستان در سال ۸۵ نیز اشاره کرد و ادامه داد: تعداد خودپردازها و پایانه‌های فروش این بانک نیز در پایان سال گذشته به ترتیب ۲۱دستگاه و ۴۴۰دستگاه بوده است که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد خودپردازها تا پایان امسال به ۳۰دستگاه و تعداد پایانه‌های فروش به دوهزار دستگاه افزایش خواهد یافت.