دادگاه سهامداران بانک پارسیان نسبت به تشکیل مجمع عمومی که دیوان عدالت اداری آن را غیر‌قانونی اعلام کرده بود به دلیل ارائه دادخواستی از سوی شرکت ایران‌خودرو به تعویق افتاد. دکتر نعمت احمدی، وکیل سهامداران بانک پارسیان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، در رابطه با برگزاری دادگاه سهامداران این بانک در شعبه ۲۵ دادگاه عمومی انقلاب در روز گذشته، گفت: در پاییز سال گذشته با مخالفت رییس‌جمهور از فروش سهام ایران‌خودرو در بانک پارسیان از طریق بورس، مدیران بانک پارسیان بدون احراز تخلف آنان در دادگاه از سوی رییس کل بانک مرکزی برکنار شدند.

احمدی، با اشاره به رد صلاحیت بهرام فتحعلی، رییس هیات‌مدیره بانک پارسیان و عبد‌ا... طالبی، مدیر‌عامل این بانک با دستور کتبی رییس کل بانک مرکزی، بیان کرد: مدیران برکنارشده، دادخواستی را مبنی بر جلوگیری از تشکیل مجمع عمومی بانک پارسیان و ابطال رد صلاحیت به دیوان عدالت اداری دادند که در پی آن دیوان عدالت اداری دستور موقت برای جلوگیری از تشکیل مجمع عمومی را صادر کرد.

وی تصریح کرد: متعاقب دستور موقت دیوان عدالت اداری، بانک پارسیان در غیاب رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل این بانک، مجمع عمومی را تشکیل و مدیران جدیدی را پس از حدود ۸ ماه برای بانک پارسیان منصوب کرد که در همین زمان دستور شیبانی از سوی دیوان عدالت اداری باطل اعلام شد.

وکیل سهامداران بانک پارسیان، خاطرنشان کرد: با توجه به صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی‌بر غیر‌قانونی بودن نامه رییس کل بانک مرکزی، مدیران جدید غیر‌قانونی بودند و دستور موقتی نیز در جهت ثبت نشدن اسامی آنان صادر شد، متعاقب آن بانک پارسیان با ارائه خسارت احتمالی سبب بلا اثر شدن دستور موقت شد.

وی‌ با اشاره به برگزاری دادگاه سهامداران بانک پارسیان طی روز گذشته، اظهارداشت: دیروز دادگاه سهامداران بانک پارسیان برای رسیدگی به ماهیت دعوا و درست یا نادرست بودن حکم دیوان عدالت اداری برگزار شد؛ اما ایران خودرو که سرمنشاء این تخلفات بود در روز جلسه دادگاه به عنوان وارد ثالث دادخواست ارائه داد و اعلام کرد که چنانچه حکم دیوان عدالت اداری طبق قانون اجرایی شود متضرر می‌‏شویم که این امر دومین تخلف ایران‌‏خودرو در این مساله است.

احمدی، با بیان آنکه طبق قانون در صورت ارائه دادخواست وارد ثالث، جلسه دادگاه باید تجدید شود، بیان کرد: با دادخواست وارد ثالث، ایران‌‏خودرو، طبق قانون جلسه دادگاه تجدید شده که البته زمان آن اعلام نشده است.