گروه بازار پول- دیدگاه‌هایی با افق روشن برای شرکت‌های لیزینگ وجود دارد. به گزارش دبیرخانه کانون شرکت‌های لیزینگ ایران، دکتر علیرضا طهماسبی، وزیر صنایع و معادن در دیدار با اعضای کانون شرکت‌های لیزینگ ایران با اشاره به این مطلب که صنعت لیزینگ حلقه مفقوده بین سرمایه‌گذار، تولید و مصرف است گفت:‌ شرکت‌های لیزینگ باید فعالیت‌های خود را در جهت تولید و سرمایه‌گذاری به کار گیرند. وزیر صنایع و معادن با ابراز رضایت از عملکرد ۱۷هزار میلیارد ریالی صنعت لیزینگ در اعطای تسهیلات بر ضرورت ارائه پیشنهاد توسط شرکت‌های لیزینگ در زمینه سازوکار‌ خرید سهام توسط مردم از طریق این شرکت‌ها و همچنین همکاری در پروژه‌های زودبازده جهت تضمین بازگشت سرمایه‌ها تاکید کرد.

وی در این جلسه ضمن توجه به مشکلات صنعت لیزینگ کشور با ارائه توصیه‌هایی در زمینه جذب منابع ارزی با رعایت جنبه‌های شرعی و عدم تاثیر تورمی خواستار ارائه سازوکار‌های اجرایی از سوی این شرکت‌ها شد.

به گفته وی، دیدگاه‌هایی با افق روشن برای شرکت‌های لیزینگ وجود دارد. در این جلسه، دکتر بهمن فتحعلی، دبیرکل کانون شرکت‌های لیزینگ ایران ضمن بیان چالش‌های پیش‌روی صنعت لیزینگ، گزارشی از عملکرد سال ۱۳۸۵ و سنوات قبل ارائه کرد.