۱۴‌هزار و ۳۲۰ خودروی فرسوده در اقصی نقاط کشور با تسهیلات بانک صادرات ایران از رده خارج شدند. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک طی توافقات بعمل آمد با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور از ابتدای دیماه سال ۸۵ تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری بالغ بر ۷۱۶‌میلیارد ریال تسهیلات بمنظور نوسازی و جایگزینی خودروهای فرسوده به ۱۴‌هزار و ۳۲۰ متقاضی پرداخت کرده است.

براساس این گزارش با هماهنگی شرکتهای خودروسازی کشور به دارندگان خودروهای فرسوده ۵۰‌میلیون ریال تسهیلات در قبال خرید خودروهای صفر کیلومتر با نرخ ۷‌درصد اعطا می‌شود که ۸۷‌درصد این تسهیلات از منابع داخلی بانک صادرات و مابقی آن از محل منابع تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۸۵ کشور تامین می‌شود.

گفتنی است این تسهیلات در راستای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا پرداخت می‌شوند و همچنین استان‌های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات خوردوهای فرسوده را از بانک صادرات ایران دریافت کرده‌اند.

شایان ذکر است براساس توافقات به عمل آمده بانک صادرات ایران پرداخت تسهیلات مورد نیاز جهت جایگزینی ۳۵‌هزار خودروی فرسوده را بر عهده گرفته و با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده این بانک توانسته تاکنون تسهیلات مورد نیاز ۹۳‌درصد از متقاضیانی را که مدارک نهایی شده خود را به تایید شرکت‌های خودروساز رسانده‌اند، اعطا نماید.