گروه بازار پول - قیمت طلا در بازارهای نیویورک به پایین‌ترین حد خود طی دو ماه گذشته رسید. بنابراین گزارش رشد ارزش دلار در مقابل یورو و کاهش تقاضا برای فلزات گرانبها موجب کاهش ارزش طلا و نقره شد. روز گذشته قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری ۸/۳ دلار نسبت به نرخ روز چهارشنبه کاهش داشت و پس از نوسانات مختلف به سطح ۶۵۴ دلار رسید بلومبرگ در گزارشی نوشت سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری طلا STREET TRACKS GOLD TRUST در نیویورک از ۱۷ آوریل با ۳/۶درصد کاهش به حد ۴۶۹ تن رسید.

تا پیش از این سرمایه‌گذاری بر روی فلز طلا به دلیل رشد ۹/۱ درصدی ارزش یورو در مقابل دلار طی یک سال گذشته ۹/۳درصد بازدهی داشته است.

انتشار گزارشی مبنی بر فروش منازل جدید در آمریکا طی ماه آوریل و فراتر از پیش‌بینی کارشناسان موجب رشد ارزش دلار شد. این وضعیت ممکن است موجب بالا بردن و یا حفظ نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود. نرخ بهره در آمریکا فعلا در حد ۲۵/۵درصد نگه داشته شده است در حالی که بانک مرکزی اروپا از ماه آگوست سال قبل سه بار نرخ بهره را تا حد ۷۵/۳درصد بالا برده است.

در بازار داخلی کاهش ۸/۳ دلاری قیمت جهانی طلا تاثیر چندانی بر بازار سکه و طلا و ارز روز پنج‌شنبه نداشت و تنها در بازار ارز ۱۳ تومان به نرخ هر پوند انگلیس اضافه شد.