شایعه استعفای داوود دانش‌جعفری، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پی دستور رییس‌جمهور برای کاهش نرخ سود بانکی موجب شد تا روابط‌عمومی وزارت اقتصاد در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرگزاری مهر ضمن تکذیب این شایعه اعلام کند: وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری نظام بانکی، دستور ریاست‌جمهوری را در مورد کاهش نرخ سود بانکی اجرا خواهد کرد. محسن اشرف‌پور، مدیرکل روابط‌عمومی وزارت اقتصاد گفت: هم‌اکنون وزیر امور اقتصادی و دارایی به دنبال تامین نظر رییس‌جمهور برای کاهش نرخ سود بانکی تا ۱۲درصد است.

به گفته مدیرکل روابط‌عمومی وزارت اقتصاد دکتر دانش‌جعفری نه تنها استعفا نداده بلکه قصد دارد با برگزاری نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران در مورد کاهش نرخ سود بانکی پاسخ دهد.

سکوت مقامات بانکی در مورد دستور کاهش نرخ سود

در همایش سیاست‌های پولی و ارزی در پاسخ به پرسش معاون امور بانکی و بیمه‌ای وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره دستور رئیس جمهوری برای کاهش نرخ سود تسهیلات تمام بانک‌ها به ۱۲درصد اظهارنظر نکرد.

aخبرنگاران درباره دستور رییس‌جمهوری برای کاهش نرخ سود تسهیلات تمام بانک‌ها به ۱۲درصد، سکوت کرد و در این باره موضع‌گیری نکرد.

نوری، مدیرعامل بانک رفاه و بهمنی عضو هیات‌مدیره بانک ملی از دیگر مسوولان بانکی کشور بودند که در حاشیه این همایش درباره دستور روز گذشته رییس‌جمهوری اظهارنظر نکردند.

نظام بانکی کشور معتقد است کاهش درآمدهای بانکی، کاهش حاشیه سود و سودآوری بانک ها، افزایش هزینه‌های مبادله، افزایش رانت اقتصادی و افزایش میزان مطالبات سررسید گذشته و معوق بانک‌ها، از جمله مهمترین آثار و تبعات منفی کاهش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی است.