از اسفندماه سال ‌‌٨٤ تا بیستم اردیبهشت ماه امسال ‌٧٤٢‌هزار و ‌٩٤٥طرح زودبازده اقتصادی به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد ‌٤٦٩‌هزار و ‌٤٦٢طرح مورد تایید بانک‌ها قرار گرفته و در این راستا ‌٣١٧‌هزار و ‌٢٦٣طرح نیز بانک‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند. به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی پیش‌بینی می‌شود با پرداخت ‌٣٦٣‌هزار و ‌٨٩٤‌میلیارد ریال به طرح‌هایی که تا بیستم اردیبهشت‌ماه امسال به بانک‌ها ارجاع شده، دو‌میلیون و ‌٧٠‌هزار و ‌٨٣٩ نفر مشغول به کار شوند که مبلغ پیش‌بینی شده برای این بنگاه‌ها نسبت به بیستم فروردین‌ماه هشت‌هزار و ‌٣٤٨‌میلیارد ریال رشد داشته است.

تاکنون نیز بانک‌ها مبلغی حدود ‌١١٣‌هزار و ‌٧٥١‌میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده‌اند و ‌٩٣‌هزار و ‌٤٤٣‌میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است که با این رقم تاکنون ‌١٨٨‌هزار و ‌٢٨٣ طرح به بهره‌برداری رسیده و ‌٤٩٥‌هزار و ‌٩٧٠ شغل جدید ایجاد شده است.

براساس این گزارش نسبت مبلغ قراردادهای منعقد شده به کل تسهیلات ‌١٦/٥٠‌درصد و نسبت مبلغ پرداخت شده به کل تسهیلات ‌٢٠/٤١‌درصد بوده است.

میانگین اعتباری قرارداد‌های منعقد شده با بانک‌ها ‌٣٥٨‌میلیون ریال و نسبت قرارداد‌های منعقد شده به طرح‌های تایید شده از سوی بانک ‌٥٨/٦٧‌درصد بوده است.

همچنین میانگین اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده طرح‌های زودبازده اقتصادی با بانک‌ها ‌٥٣/٢ نفر به ازای هر بنگاه است. سرانه اعتباری اشتغال در قراردادهای منعقد شده نیز ‌٩٧/٤١٤‌میلیون ریال برآورد شده است.

تاکنون نسبت اشتغال ایجاد شده به اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده ‌٩٠/٦١‌درصد و نسبت طرح‌های به بهره‌برداری رسیده به طرح‌های تایید شده ‌١٣/٤٠‌درصد بوده است.