بیمه ایران با دولت پیوند خورده است

گروه بازارپول- جلسه ماهانه مدیران بیمه ایران با حضور دکتر کهزادی رییس کل بیمه مرکزی ایران، جواد سهامیان سرپرست و رییس هیات‌مدیره، حجت پوستین چی و سیاوش سعیدیان اعضای هیات‌مدیره بیمه ایران در ساختمان مرکزی این شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، رییس کل بیمه مرکزی ثبات جایگاه این شرکت را خواستار شد و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر دولتی ماندن بیمه ایران افزود: بیمه ایران با دولت جمهوری اسلامی پیوند خورده است و امیدوارم با کمک شما مدیران موفق باشد.

دکتر کهزادی در دیدار با مدیران بیمه ایران، ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان شریف و زحمتکش این شرکت، بیمه ایران را آبرو و اعتبار صنعت بیمه دانست و با تاکید بر رفع نواقص و تخلفات احتمالی،‌ حمایت دولت و بیمه مرکزی را از این شرکت اعلام نمود.

دکتر کهزادی همچنین با تقدیر از دستور ریاست جمهوری در زمینه ارائه پوشش‌های بیمه‌ای به صنایع و تاسیسات عظیم کشور از جانب شرکت‌های بیمه داخلی،‌ حفظ و حراست از این سرمایه عظیم را وظیفه تمامی کارکنان صنعت بیمه دانست.

رییس کل بیمه مرکزی که به منظور دیدار از بیمه ایران در دفتر مرکزی این شرکت حاضر شده بود، با پرسابقه خواندن این شرکت،‌ حفظ پرتفوی و شان آن را خواستار شد.

وی با حمایت از دستورات رییس‌جمهور محترم و وزیر اقتصاد، در خصوص بررسی عادلانه و دقیق تخلفات احتمالی صورت گرفته، از مدیران بیمه ایران خواست که با قدرت و جدیت به کار خود ادامه دهند.

کهزادی در بخش دیگری از سخنان خود بر راه‌اندازی بیمه الکترونیک تاکید کرد و با توجه به عصر تکنولوژی، ضمن ارزیابی بازاریابی در این عصر از مدیران بیمه ایران خواست تا نقش بیمه در توسعه اقتصاد کشور در عصر تکنولوژی را ارزیابی و برنامه‌ریزی کنند.

کهزادی از حذف نظام تعرفه در آینده خبر داد و تاکید کرد: کارشناسان بیمه ایران این موضوع را ارزیابی و نتیجه را منعکس کنند تا آزادسازی و کیفیت خدمات، بهانه‌ای برای انحصارگرایی نشود. وی در ادامه بر آموزش بیشتر کارشناسان تاکید کرد و افزود: باید با توجه به خواسته مردم و ابتکارات دنیای بیمه و تفکرات و دانش خودمان راهکار مناسبی برای گسترش بیمه عمر ایجاد کنیم. وی برای دستیابی به این هدف تشکیل کمیته‌های بررسی بیمه عمر و برنامه‌ریزی برای رشد بیمه عمر را ضروری دانست.

رییس کل بیمه مرکزی در تحلیل گسترش ضریب نفوذ بیمه گفت: در کشور ما ضریب نفوذ بیمه تنها بر اساس عملکرد بیمه‌های بازرگانی محاسبه می‌شود در صورتی که در سایر کشورها ضریب نفوذ بیمه بر مبنای مجموع درآمد بیمه‌های بازرگانی، تامین اجتماعی و بیمه‌های درمانی و بازنشستگی محاسبه می‌شود و چنانچه بر این اساس محاسبه شود ضریب نفوذ بیمه در کشور ما حدود ۶/۴‌درصد است به همین دلیل با توجه به اینکه میزان سنجش جایگاه اقتصادی کشور ضریب نفوذ بیمه است، باید ضریب واقعی را اعلام کنیم.

کهزادی در ادامه بر تهیه دستورالعمل‌های لازم برای هرگونه فعالیت فنی و بیمه‌ای از سوی مدیران و کارشناسان تاکید کرد و خواستار همکاری در این زمینه شد و در پایان ضمن اعلام حمایت خود از بیمه ایران به مدیران گفت که ضمن بررسی گزارش اعلام شده و پاسخ به اشتباهات آن، با قدرت و اعتبار به کار خود ادامه دهند و همچنین با توجه به نواقص احتمالی در مقررات بیمه‌ای از جمله در مصوبات شورای‌عالی بیمه، نظرات کارشناسی خود را به بیمه مرکزی اعلام کنند. جواد سهامیان، سرپرست جدید بیمه ایران، نیز در این جلسه گفت: (هیات‌مدیره و کارکنان) بیمه ایران به دنبال تبیین یک بنگاه اقتصادی نمونه بوده و هستند و شرط این موفقیت تلاش و برنامه‌ریزی است. رییس هیات‌مدیره بیمه ایران سپس از تهیه سند راهبردی اولیه به عنوان اولین اقدام آتی نام برد و حفظ و جذب مشتری و رعایت حقوق مردم را یکی از اهداف استراتژیک سازمان دانست و بر الزام و تعهد نسبت به حفظ مشتریان تاکید کرد. سهامیان در ادامه تصریح کرد: برای نیل به اهداف، نوشتن برنامه خوب کافی نیست بلکه اجرایی شدن آن و نظارت و کنترل بر آن از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما باید کاهش منطقی هزینه‌ها و ارتقای بهره‌وری را با افزایش فروش وامانده عملیات در سایه تسهیل در نحوه فروش در صدر برنامه‌هایمان قرار دهیم. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که همکاران با تجدید روحیه و اعتماد به نفس کامل و شجاعت و قدرت در تصمیم‌گیری به کار خود ادامه دهند.

سرپرست بیمه ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حدود ۴۰‌درصد از همکاران، ایثارگر هستند و چنانچه در مسائل پیش آمده به محضر این عزیزان خدشه‌ای وارد شده، من به عنوان سرپرست از آنها و مدیران و کارکنان پرتلاش و سخت‌کوش بیمه ایران عذرخواهی می‌کنم.

رییس هیات‌مدیره بیمه ایران ضمن قدردانی از همدلی رییس کل بیمه مرکزی ایران، نگاه و احترام متقابل بیمه ایران را یادآور شد و قول فروش بیمه‌های الکترونیک ر دو سه رشته را تا پایان سال ۸۶ داد. به گزارش روابط عمومی بیمه ایران در ادامه پوستین‌چی، عضو هیات‌مدیره بیمه ایران، گفت: جمعیت ما یکصدم جمعیت دنیاست و سهم ما از حق بیمه جهانی یک هزارم است، پس ما ۱۰ برابر از دنیا عقب هستیم به همین خاطر بایستی با تلاش بیشتر این فاصله را کاهش دهیم.

عضو هیات‌مدیره بیمه ایران سپس با تاکید بر حجم بی‌سابقه تبلیغی علیه بیمه ایران گزارش واصله را غیرکارشناسی و عجولانه خواند و از مدیران بیمه ایران خواست با اعتماد به نفس کافی و حفظ روحیه بالای خویش و با تلاش هرچه بیشتر خود در عرضه خدمات صادقانه به مردم، این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند.

سیاوش سعیدیان، عضو دیگر هیات‌مدیره بیمه ایران، نیز با اشاره به خدمات بیمه ایران در بلایای طبیعی مثل زلزله، بیمه بمباران‌های هوایی، کشتی‌های جنگی و نقش بیمه ایران در دفاع مقدس به مدیران بیمه ایران یادآور شد: این همان بیمه ایران است با گسترده‌ای از خدمات در طول ۷۲ سال که بایستی اعتبارش حفظ شود. در ادامه جلسه مدیران بیمه ایران نقطه نظرات خود را بیان کردند. این نشست شش ساعته با تشریح دیدگاهای سرپرست بیمه ایران مبنی بر کار کارشناسی، مشورت و خردجمعی و همدلی و آرامش برای تجدید روحیه همکاران به پایان رسید.