نظر سنجی گسترده از مشتریان شرکت‌های بیمه‌ای

گروه بازارپول- رییس کل بیمه مرکزی ایران، با تاکید بر این نکته که باید تمامی فعالیت‌های صنعت بیمه حول محور خدمت به مردم و مشتریان باشد، از انجام نظرسنجی گسترده از مشتریان شرکت‌های بیمه در خصوص رضایتمندی آنان از خدمات ارائه شده خبر داد. دکتر کهزادی افزود: نتایج این نظرسنجی، به منظور تشویق شرکت‌های برتر در زمینه مشتری‌مداری، در رسانه‌ها منعکس خواهد شد. رییس کل بیمه مرکزی که در همایش مدیران ستادی و روسای شعب بیمه دانا حضور یافته بود، از تلاش‌های مجموعه کارکنان و مدیران بیمه دانا تقدیر کرد و خوشنامی این شرکت را در میان اقشار مختلف جامعه ستود. وی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه باید در دو زمینه آموزش و انفورماتیک، سرمایه‌گذاری‌های افزون‌تری انجام دهد، به تدوین آیین‌نامه آموزشی کارکنان صنعت بیمه در بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: از آنجا که مهم‌ترین ثروت هر کشور و سازمانی نیروهای انسانی لایق و متخصص آن هستند، باید صنعت بیمه تلاش کند که با تربیت چنین افرادی دغدغه‌های دولت و ملت در این حوزه برطرف شود.

دکتر کهزادی در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد که با خصوصی‌شدن شرکت‌های بیمه و انجام نظارت عام توسط بیمه مرکزی ایران، برخی قیود غیرلازم در حوزه نظارتی از کار شرکت‌های بیمه حذف شود. وی همچنین راهکار اصلی برای توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ بیمه را تلاش در مسیر فروش بیمه‌های خرد، به خصوص بیمه‌های عمر، همچنین توسعه بیمه‌های الکترونیک دانست و از مدیران شرکت‌های بیمه خواست که در این دو حوزه فعالیت جدی‌تری را آغاز کنند.

وی همچنین از آمادگی بیمه مرکزی برای اصلاح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که مانع توسعه صنعت بیمه است، خبر داد و بر انعطاف‌پذیری بیمه مرکزی در این خصوص تاکید کرد. رییس کل بیمه مرکزی، تشکیل کار گروه مشترک با قوه قضائیه به منظور امکان‌سنجی ایجاد شوراهای حل اختلاف در صنعت بیمه و پرداخت خسارت‌های بیمه شخص ثالث در اسرع وقت را نیز را از دیگر دستاوردهای مهم بیمه مرکزی در چند ماه گذشته دانست.