گروه بازار پول- کانون شرکت‌های لیزینگ ایران با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و شرکت بورس کارگاه آموزشی یک‌روزه‌ای را با عنوان «تامین منابع از طریق صکوک» برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی کانون شرکت‌های لیزینگ ایران، این کارگاه آموزشی یک‌روزه با حضور مدیران عامل شرکت‌های لیزینگ، کارشناسان ارشد بانک‌های خصوصی، موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

در این کارگاه آموزشی کاربرد «صکوک» به عنوان ابزاری که در بازارهای مالی اسلامی و حتی غیراسلامی مورد توجه فراوانی قرار گرفته و حجم آن در سال ۲۰۰۶ نسبت به سه سال گذشته ۱۰۰درصد رشد یافته، به عنوان روشی جدید در جهت تامین منابع برای صنعت لیزینگ تشریح می‌شود.

از محورهای این کارگاه آموزشی استفاده از صکوک به عنوان ابزاری برای تامین مالی صنعت لیزینگ است تا این شرکت‌ها بدون آنکه تمامی منابع مالی خود را درگیر کنند در بازارهای اقتصادی کشور حضور یافته و با پشتوانه قراردادهای اجاره به شرط تملیک، واسطه وجوه قرار گرفته، نقدینگی در سطح جامعه را جمع‌آوری و به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی سوق دهند.

جمع کل صکوک منتشر شده توسط بخش‌خصوصی در پایان نوامبر ۲۰۰۶ به ۵/۴۰میلیارد دلار رسیده که ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسلامی از این بازار بی‌بهره است.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی در روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط دکتر شاهین شایان‌آرانی، نماینده بانک توسعه اسلامی در دوره‌های آموزشی، حجت‌الاسلام سید عباس موسویان کارشناس اقتصادی و رییس پژوهشکده علوم اسلامی قم، دکتر احمد مجتهد رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و دکتر علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس برگزار خواهد شد.