فاطمه بهادری

بانک رفاه کارگران در سال‌‌جاری سیاست انبساطی، انقباضی اعطای تسهیلات را به عنوان مهم‌ترین اهداف خود دنبال می‌کند. البته این سیاست همراه با انضباط مالی است. دکتر پیمان نوری، مدیر عامل بانک رفاه ضمن بیان این مطلب در مورد برنامه‌های امسال این بانک گفت: بانک رفاه بدون محدودیت مالی و در چارچوب قوانین و انضباط مالی، تسهیلات ارائه می‌کند. وی در خصوص قوانین اعطای تسهیلات اظهار داشت: همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم متقاضیانی که بدهی معوقه به سیستم بانکی دارند و یا چک برگشتی دارند نمی‌توانند از تسهیلات بانک رفاه استفاده کنند. مدیرعامل بانک رفاه نوید داد که این بانک تا پایان سال هر ماه خدمت جدیدی را به مشتریان ارائه دهد.

وی با تاکید بر پرداخت سه‌هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال مجدد افراد تحت پوشش بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی افزود: به مناسبت هفته معلم، از ۱۲ دی‌ماه تا ۱۲ خردادماه، همه فرهنگیان می‌توانند با افتتاح هر رقم حساب سپرده و با شرط کسب امتیاز در لیست ۲هزار نفره بانک برای دریافت دومیلیون تومان تسهیلات خرید کالا بدون تحمل دوره انتظار قرار گیرند. وی توسعه شبکه بانک رفاه در خارج از کشور را از دیگر برنامه‌های بانک در سال جاری دانست و افزود: مالزی، سریلانکا، تاجیکستان، قزاقستان و بلاروس کشورهایی هستند که این بانک در حال بررسی توجیه‌پذیری برای افتتاح شعبه در آنها است. مدیر عامل بانک رفاه توسعه کارت‌های الکترونیکی برای بازنشستگان، گسترش واحدهای خدمات ویژه و توسعه دستگاه‌های خودپرداز را از جمله برنامه‌های امسال بانک اعلام کرد. نوری با بیان اینکه بانک رفاه تنها بانکی است که صددرصد شبکه‌اش به دیتا متصل است، افزود: بر اساس استانداردهای بانک مرکزی، بانک رفاه کمبودی در زمینه سرانه دستگاه‌های خودپرداز ندارد. وی تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانک را ۵۰۰دستگاه عنوان کرد و گفت: تا به حال حدود ۱۲۰هزار کارت پول در این بانک صادر شده که روند رو به رشدی را نیز برای سال‌جاری پیش‌بینی می‌کنیم.

نوری در خصوص وضعیت خصوصی‌‌‌سازی بانک رفاه تصریح کرد: بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان تصمیم می‌گیرد که سهام بانک را بفروشد و یا نه. وی ادامه داد: فارغ از واگذاری بانک رفاه به بخش‌خصوصی، بانک وظیفه اصلاح ساختار مالی را دارد که اقدامات اصولی آن اتفاق افتاده است.وی اظهار داشت: بهتر است قبل از واگذاری، ساختار مالی بانک‌ها اصلاح شود. اصلاح ساختار مالی کاری نیست که امروز شروع و فردا اتمام شود. نوری با بیان اینکه بانک رفاه در نمایشگاه کتاب امسال حدود ۳۵۰ نفر پرسنل شعب تهران خود را برای خدمات رسانی به مردم به نمایشگاه فرستاد، گفت: ۱۶۰ایستگاه برای ارائه خدمات بانکی به بازدیدکنندگان در نمایشگاه مستقر شد. وی با ابراز امیدواری از توسعه ارائه خدمات از طریق کارت‌های الکترونیکی در سال آینده افزود: برای فرهنگ سازی پس‌انداز در بین کودکان، بانک رفاه دو باجه در محل غرفه کودکان در نمایشگاه امسال مستقر کرد.نوری تصریح کرد: امسال ۹۴شعبه برای توزیع کارت‌های کتاب انتخاب شدند.

وی ضمن بیان اینکه بخش قابل توجهی از کارت‌‌های خرید کتاب به فروش رفته تصریح کرد: بانک با هدف بهبود خدمات، از بازدیدکنندگان نمایشگاه نظرسنجی کرد.