گروه بازارپول- بانک توسعه صادرات ایران و بانک مسکن از فهرست بانک‌های عامل برای تامین مالی بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده خارج شده‌اند. به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران،‌ براساس تصمیمات متخذه در حضور ریاست جمهوری و اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر خارج شدن نام این دو بانک تخصصی از فهرست فوق‌الذکر، تاکید شده است تا تمرکز این بانک‌ها بر روی فعالیت‌های تخصصی خودشان باشد از این رو این دو بانک، هیچ اجباری بر امر پرداخت تسهیلات به طرح‌های مذکور نخواهند داشت.

در این گزارش آمده است به رغم این موضوع بانک توسعه صادرات ایران، در سال ۱۳۸۵ معادل ۶۸۵میلیارد ریال به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده که در زمینه «صادرات» فعالیت داشته‌اند، تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات چندی است برخی از خبرگزاری‌ها و نشریات نام بانک توسعه صادرات ایران را با ذکر آمار و ارقام در شمار بانک‌هایی که به میزان کمتری تسهیلات به بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده پرداخت کرده‌اند، اعلام می‌کند که بر این اساس لازم به تاکید مجدد است که بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی در امر «صادرات» و با داشتن ۲۹ شعبه در سراسر کشور از شمول آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده خارج می‌باشد.