نظام بانکی از ابتدای اجرای طرح ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی و زودبازده با پرداخت بیش از ۸۷‌هزار‌میلیارد ریال به متقاضیان ۴۵۸‌هزار و ۷۰۳ فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، طی ۱۴ ماه اجرای طرح ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده از ۷۳۱‌هزار و ۴۰۴ طرح ارائه شده به نظام بانکی کشور با پیش‌بینی ۲‌میلیون و ۳۰‌هزار و ۵۲۸ فرصت شغلی و ۳۷۱‌هزار و ۱۶/۳۵۵‌میلیارد ریال تسهیلات، ۳۳۰‌هزار و ۹۸۳ طرح با پیش‌بینی ۷۲۶‌هزار و ۸۴۲ فرصت شغلی با نظام بانکی قرارداد به مبلغ ۱۰۹‌هزار و ۱۸/۲۱۱‌میلیارد ریال منعقد نموده‌اند.

نظام بانکی طی دو سال گذشته با پرداخت ۸۷‌هزار و ۶۸/۲۹۲‌میلیارد ریال به متقاضیان و بهره‌برداری از ۱۸۱‌هزار و ۱۰۱ طرح ۴۵۸‌هزار و ۷۰۳ فرصت شغلی ایجاد کرد.

بنابراین گزارش، از میان ۱۴۰‌هزار و ۹۰ طرح معرفی شده به بانک ملی با پیش‌بینی ۴۳۵‌هزار و ۱۳۲ فرصت شغلی و ۸۵‌هزار و ۵۵/۱۲۴‌میلیارد ریال تسهیلات، ۹۴‌هزار و ۲۷۱ طرح به تایید کارشناسان بانک ملی رسید و ۵۵‌هزار و ۲۲۰ طرح قرارداد به مبلغ ۲۲‌هزار و ۹۳/۸۹۳‌میلیارد ریال با بانک ملی امضا کرده‌اند.

مجموع اعتبارات بانک ملی برای بنگاه‌های زودبازده در سال ۸۴ و ۸۵ ۵۰‌هزار و ۷۰/۲۵‌میلیارد ریال بوده است که ۱۶‌هزار و ۱۲/۵۹۷‌میلیارد ریال در مدت ۱۴ ماهه اجرای آیین‌نامه بنگاه‌های کوچک پرداخت شده است و از میان ۱۴۱‌هزار و ۱۵۰ اشتغال پیش‌بینی شده در قرارداد‌های منعقده با بهره‌برداری از ۳۳‌هزار و ۳۴۵ طرح ۷۶‌هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی فعال شد.

بنابراین گزارش بانک کشاورزی از میان ۱۹۹‌هزار و ۳۱۹ طرح معرفی شده به این بانک با پیش‌بینی اشتغال ۳۲۶‌هزار و ۸۸۳ نفر و ۴۵‌هزار و۰۸/۵۴۷ ریال تسهیلات، ۱۱۱‌هزار و ۴۹۸ طرح را تایید کرد و با ۸۵‌هزار و ۳۵۲ طرح قرارداد به مبلغ ۱۴‌هزار و ۰۵/۴۸‌میلیارد ریال منعقد کرد.

از مجموع اعتبارات ۲۶‌هزار و ۴۰/۵۶۷‌میلیارد ریال بانک کشاورزی در سال ۸۴ و ۸۵، این بانک ۱۲‌هزار و ۸۵/۳۲۴‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است و با بهره‌برداری از ۶۳‌هزار و ۲۲۴ طرح، ۱۲۲‌هزار و ۶۲۸ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ۶۹‌هزار و ۳۱۳ طرح با پیش‌بینی ۲۲۳‌هزار و ۱۳۷ فرصت شغلی و ۴۵‌هزار و ۹۰/۵۲۵‌میلیارد ریال تسهیلات به بانک سپه معرفی کرده‌اند و بانک سپه از میان ۴۴‌هزار و ۹۰۸ طرح تایید شده در این بانک با ۲۷‌هزار و ۶۱۷ طرح قرارداد به مبلغ ۱۳‌هزار و ۸۰/۷۲۰‌میلیارد ریال منعقد کرده است.

مجموع اعتبارات بانک سپه در اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین در سال ۸۴ و ۸۵ ، ۲۳‌هزار و ۵۷۱‌میلیارد ریال بوده است که ۱۰‌هزار و ۳۰ /۲۹۳‌میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده است و از ۷۶‌هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی پیش‌بینی شده در قرارداد‌های منعقد شده در بانک سپه با بهره‌برداری از ۱۶‌هزار و ۵۶۲ طرح ۳۹‌هزار و ۹۶۳ فرصت شغلی فعال شده است.

بانک تجارت نیز از میان ۸۶‌هزار و ۵۳۷ طرح با پیش‌بینی ۲۴۱‌هزار و ۸۷۸ فرصت شغلی و ۵۳‌هزار و ۸۱/۴۴۰‌میلیارد ریال تسهیلات ۵۰‌هزار و ۹۸۶ طرح را تایید کرده و با ۳۰‌هزار و ۹۵۱ طرح قرار داد به مبلغ ۱۳‌هزار و ۷۲/۱۹۶‌میلیارد ریال و ۷۶۰‌هزار و ۹۱۲ فرصت شغلی منعقد نموده است. بانک تجارت از مجموع اعتبارات ۲۷‌هزار و ۲۰/۷۹۹‌میلیارد ریالی این بانک در سال ۸۴ و ۸۵، ۱۱‌هزار و ۹۳/۲۶۵‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است و از ۷۶‌هزار و ۹۱۲ فرصت شغلی پیش‌بینی شده در قرارداد‌های منعقد شده، با بهره‌برداری از ۲۲‌هزار و ۶۴۱ طرح ، ۵۸‌هزار و ۵۱۳ فرصت شغلی فعال شده است.

متقاضیان تسهیلات بنگاه‌های زودبازده ۱۰۳‌هزار و ۳۹۶ طرح به بانک ملت ارائه کرده‌اند که ۳۹۱‌هزار و ۷۷۸ فرصت شغلی و ۵۹‌هزار و ۸۲/۵۶۱‌میلیارد ریال برای این طرح‌ها پیش‌بینی کرده است و بانک ملت ۶۵‌هزار و ۷۴۲ طرح را تایید نموده است.

بانک ملت از میان طرح‌های تایید شده در این بانک با ۴۲‌هزار و ۵۳۶ طرح با پیش‌بینی ۱۰۰‌هزار و ۵۷۶ فرصت شغلی قرار دا به مبلغ ۱۷‌هزار و ۲۷/۲۵۵‌میلیارد ریال امضا کرده است.

همچنین از مجموع اعتبار ۲۳‌هزار و ۵۳۴‌میلیارد ریالی بانک ملت در سال ۸۴ و ۸۵ ، ۱۴‌هزار و ۸۹/۲۰۷‌میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است و با بهره‌برداری از ۱۷‌هزار و ۳۹۱ طرح ۵۰‌هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی فعال شده است.

بانک رفاه پس از بررسی ۲۰‌هزار و ۶۲۷ طرح بنگاه‌های زود بازده با پیش‌بینی ۶۷‌هزار و ۱۶۱ فرصت شغلی و ۸‌هزار و ۸۰/۳۱۶ ریال تسهیلات ۱۲‌هزار و ۳۸۹ را طرح را تایید کرده و برای ۹‌هزار و ۸۴۳ طرح با پیش‌بینی ۲۴‌هزار و ۸۵۶ فرصت شغلی قرارداد به مبلغ ۲‌هزار و ۷۵ /۴۹۳‌میلیارد ریال منعقده نموده است.

مجموع اعتبارات بانک رفاه در سال ۸۴ و ۸۵، ۱۰‌هزار و ۶۰/۸۲۱‌میلیارد ریال بوده است که ۲‌هزار و ۱۲/۱۵۸‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است و با بهره‌برداری از ۶‌هزار و ۴۲۹ طرح، ۱۹‌هزار و ۵۳۶ فرصت شغلی ایجاد شده است.

از میان ۱۰۵‌هزار و ۹۶۶ طرح زودبازده با پیش‌بینی ۳۱۲‌هزار و ۶۹۴ فرصت شغلی و ۵۸‌هزار و ۲۵/۹۵۸‌میلیارد ریال تسهیلات که به بانک صادرات معرفی شده است، ۷۲‌هزار و ۷۰۶ طرح به تایید این بانک رسیده است و بانک صادرات با ۳۶‌هزار و ۸۶ طرح با پیش‌بینی ۱۰۳‌هزار و ۱۳۸ فرصت شغلی قرارداد به مبلغ ۲۰‌هزار و ۷۱/۲۰‌میلیارد ریال منعقد نموده است.

بانک صادرات از مجموع اعتبارات ۳۶‌هزار و ۴۵۰‌میلیارد ریالی خود در سال ۸۴ و ۸۵ ۱۵‌هزار و ۰۳/۸۹۰‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است و با بهره‌برداری از ۲۰‌هزار و ۴۵۳ طرح ۶۴‌هزار و ۷۹۸ فرصت شغلی فعال ایجاد شده است.

مشتریان بانک صنعت و معدن نیز ‌هزار و ۸۹۴ طرح با پیش‌بینی ۲۳‌هزار و ۳۳۷ فرصت شغلی و ۶‌هزار و ۵۹/۷۷۰‌میلیارد ریال تسهیلات به این بانک ارائه نموده‌اند که بانک صنعت و معدن‌هزار و ۱۴۵ طرح را تایید کرده و با ۹۸۶ طرح با پیش‌بینی ۱۰‌هزار و ۲۹۰ فرصت شغلی قرارداد به مبلغ ۲‌هزار و ۲۳/۲۸۹‌میلیارد ریال منعقد نموده است.

مجموع اعتبارات بانک صنعت و معدن در سال ۸۴ و ۸۵ ۳‌هزار و ۸۰/۵۶۳‌میلیارد ریال بوده است که با پرداخت‌هزار و ۳۲/۸۴۵‌میلیارد ریال تسهیلات ۴۷۳ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۷‌هزار و ۴۸۶ فرصت شغلی فعال شده است.

بانک توسعه صادرات از میان ۲۱۵ طرح با پیش‌بینی‌هزار و ۵۶ فرصت شغلی و ۳۰/۲۱۰‌میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است، تنها ۳۲ طرح را تایید کرده و با ۲۲ طرح با پیش‌بینی ۱۷۰ فرصت شغلی قرارداد به مبلغ ۳۹/۳۶‌میلیارد ریال منعقد نموده است.

بانک توسعه صادرات از مجموع اعتبارات‌هزار و ۱۵/۴۸۳‌میلیارد ریالی در سال ۸۴ و ۸۵، ۴۹/۳۳‌میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات طرح‌های زودبازده پرداخت کرده است و با به بهره‌برداری رسیدن ۱۵ طرح، ۱۳۷ فرصت شغلی فعال ایجاد کرده است.

۴‌هزار و ۲۷ طرح زودبازده با پیش‌بینی ۱۱۷‌هزار و ۴۷۲ فرصت شغلی و ۲‌هزار و ۰۷/۷۹۹‌میلیارد ریال تسهیلات نیز به بانک مسکن ارائه شده است و بانک مسکن پس از تایید ۲‌هزار و ۸۱۷ طرح، با ۲‌هزار و ۳۷۰ طرح با پیش‌بینی ۵۵‌هزار و ۶۲۴ فرصت شغلی قرارداد به مبلغ ۳‌هزار و ۲۳/۲۴۶‌میلیارد ریال منعقد نموده است.

مجموع اعتبارات بانک مسکن در سال ۸۴ و ۸۵، ۱۲‌هزار و ۸۵۲‌میلیارد ریال بوده است و بانک مسکن ۲‌هزار و ۶۲/۴۹۴‌میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است و با بهره‌برداری از ۵۶۹ طرح ۱۸‌هزار و ۴۵۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.