عضو شورای پول و اعتبار گفت: هنوز رییس‌جمهور به طور رسمی نظر مخالف خود را با مصوبه شورای پول و اعتبار اعلام نکرده است. غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: هنوز رییس‌جمهور به طور رسمی نظر مخالف خود را با مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد نرخ سود تسهیلات بانکی اعلام نکرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده رییس‌جمهوری پیشنهاد کاهش ۵/۰‌درصد نرخ سود تسهیلات را به شورای پول و اعتبار داده بود اما شورا با این تصمیم مخالفت کرده است؛ گفت: پیشنهادی از سوی شخص رییس‌جمهور در مورد نرخ سود تسهیلات بانکی به شورای پول و اعتبار داده نشده است. مصباحی‌مقدم افزود: شورای پول و اعتبار مانند سال‌های گذشته در ابتدای سال اقدام به تعیین نرخ سود بانکی کرد و در جلسه گذشته شورای پول و اعتبار در این مورد بحث نشد زیرا هنوز به طور رسمی چیزی مبنی بر مخالفت رییس‌جمهور با این مصوبه به شورا ارسال نشده است.

شورای پول و اعتبار در جلسه دو هفته گذشته به عدم کاهش نرخ سود بانکی رای داد و نرخ سود را در سال ۸۶ در عدد ۱۴‌درصد را تثبیت کرد ولی این تصمیم مورد موافقت رییس‌جمهور قرار نگرفت و قرار شد که هیات دولت با بررسی بیشتر نتایج تصمیمات خود را اعلام نماید تا در جلسه شورا مجددا تصمیم‌گیری شود.

ماده دو آیین نامه اعطای تسهیلات بانکی مصوب ۱۴دی‌ماه ۶۲ هیات وزیران و اصلاحی ۱۲ خرداد ۷۲ تصریح دارد بر این که نرخ سود بانکی پس از تصویب در شورای پول و اعتبار باید به تائید رییس‌جمهوری برسد تا نهایی شود.