گروه بازارپول- بانک توسعه اسلامی اعلام کرد: تسهیلاتی در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک، به منظور اجرای طرح انتقال نیروی تهران در اختیار شرکت برق منطقه‌ای تهران قرار می‌دهد. به گزارش روابط عمومی وزرات اموراقتصادی و دارایی، تسهیلات یاد شده برای اجرای پروژه انتقال نیروی تهران شامل: پست ۴۰۰کیلوولت سعادت‌آباد، کلید خانه ۴۰۰کیلوولت (GIS) سیاه‌بیشه، خرید ۹۰کیلومتر کابل ۲۳۰کیلوولت به منظور کابل‌کشی مسیر‌های قورخانه، آزادگان، کن- شهید فیروزی و شیخ بهایی- مصلی تهران به شرکت برق منطقه‌ای تهران پرداخت می‌شود.

این تسهیلات در قالب قرارداد‌ اجاره به شرط تملیک با دوره ساخت ۳ساله و با پرداخت ۱۰ساله به شرکت برق منطقه‌ای تهران پرداخت می‌شود. نرخ کارمزد این تسهیلات براساس یوروبر (EURO BOR) ۶ماه و با حاشیه سود ۷۵/۱درصد است. بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات نیز به صورت ۲۰قسط متوالی و در قالب اقساط ۶ماه قابل پرداخت خواهد بود.

براساس قوانین و مقررات بانک توسعه اسلامی،‌ موافقتنامه‌های اجاره به شرط تملیک (LEARE AGREEMENT) و خرید به نمایندگی از طرف بانک توسعه اسلامی (AGENCY AGREEMENT) باید ظرف ۶ماه از تاریخ تصویب پروژه توسط ذی‌نفع امضا شده و ظرف ۶ ماه از تاریخ امضا لازم‌الاجرا شوند.

در غیر این‌صورت اعتبار یاد شده سوی بانک توسعه اسلامی باطل می‌شود.