هر یک‌دلار در سال‌جاری به طور میانگین به ۹هزار و۵۲۷ ریال می‌رسد و تا سال ۱۳۹۰ در حدود ۳هزار ریال افزایش می‌یابد. به گزارش ایسنا، واحد اطلاعات اکونومیست در گزارش ماه «مارس» خود برآورد کرد که در سال گذشته هر دلار آمریکا با بهایی معادل ۹هزار و۲۲۷ ریال دادوستد ‌شده است و در همین حال پیش‌بینی کرد که این میزان در سال‌جاری به ۹هزار و۵۲۷ ریال و در سال آینده به ۹هزار و۸۰۵ ریال برسد.

در سال ۸۸ ارزش برابری دلار در برابر ریال به ۱۰‌هزار و ۵۰۸ واحد خواهد رسید که با تداوم روند نزولی این میزان در سال ۸۹ به ۱۱‌هزار و ۳۲۱ واحد خواهد رسید.

سال ۹۰ سالی خواهد بود که هر دلار آمریکا ارزشی برابر با ۱۲‌هزار و ۱۶۷ ریال خواهد داشت که نسبت به سال گذشته در حدود دو‌هزار و ۹۴۰ ریال افزایش نشان می‌دهد.

اکونومیست در همین حال پیش‌بینی کرد که نرخ قرض دهی بانک‌ها در سال‌های آتی بدون تغییر در سطح ۱۶‌درصد و نرخ بهره سپرده‌های پنج ساله در حدود ۱۷‌درصد باشد.

این واحد در گزارش پیشین خود اعلام کرده بود که بانک مرکزی برای حمایت از رقابت پذیری صادرات غیر نفتی همچنان به ریال اجازه خواهد داد تا در برابر دیگر ارز‌ها تضعیف شود.

در گزارش پیشین واحد اطلاعات اکونومیست آمده بود که انتظار می‌رود آهنگ کاهش نرخ برابری ریال در سال ۸۵ تغییر اندکی داشته و به ۵/۲ برسد که این امر منجر به آن خواهد شد که در سال گذشته هر دلار آمریکا به طور میانگین ۹‌هزار و ۲۴۷ ریال معامله شود، این در حالی است که ارزش برابری دلار در برابر یورو در حال کاهش است. پیش‌بینی شده است که در سال‌جاری نرخ برابری ریال در برابر دلار به ۹‌هزار و ۵۴۴ برسد که این میزان طی سال ۸۷ معادل ۹‌هزار و ۸۲۳ واحد خواهد بود. در سال ۸۸ هر دلار آمریکا از مرز ۱۰‌هزار ریال گذشته و به ۱۰‌هزار و ۵۲۸ ریال خواهد رسید که با تداوم روند صعودی این میزان طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ به ترتیب معادل ۱۱‌هزار و ۳۴۲ ریال و ۱۲‌هزار و ۱۸۹ ریال خواهد بود.