روز سه شنبه علی سلیمانی شایسته به عنوان مدیر‌عامل جدید بانک پارسیان توسط هیات‌مدیره به بانک مرکزی معرفی شده بود که روز چهارشنبه توسط این بانک تایید شد. به گزارش خبرگزاری فارس، اعضا جدید هیات‌مدیره بانک پارسیان به اتفاق آرا علی سلیمانی شایسته (از شرکت تام ایران خودرو) را به عنوان مدیر‌عامل جدید بانک پارسیان برگزید و روز سه شنبه هفته جاری به بانک مرکزی معرفی کرد. «علی سلیمانی شایسته» که به عنوان مدیرعامل بانک پارسیان منصوب شده ۵۳ ساله (متولد ۱۱ خرداد ۱۳۳۳ در تهران)، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد بانکداری از موسسه بانکداری، کارشناسی اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی است و دوره عالی مدیریت استراتژیک را گذرانده است. بنابراین گزارش، وی که از سال ۱۳۵۶ با دیپلم ریاضی وارد بانک صادرات شده، مدارج کار حرفه‌ای بانکی را از سطح کارمندی آغاز و تا عضویت در هیات‌مدیره همان بانک طی کرده است. در سابقه کاری وی مدیرعاملی و ریاست هیات‌مدیره بانک صادرات استان هرمزگان (۱۳۶۶-۱۳۶۸) چند شرکت ساختمانی از جمله «آ.اس.پ» و مجری پروژه‌های بزرگ همچون برج تهران و برج سپهر (۱۳۶۸-۷۴) دیده می‌شود.

از دیگر تجربه‌ها و مسوولیت‌های مدیریتی «شایسته» می‌توان به ریاست شورای عالی آموزش و کمیسیون معاملات بانک صادرات ایران اشاره کرد. وی همچنین در شرکت‌های متعددی از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری پیشرو، عمران قشم، مهندسان مشاور پیمان غدیر، سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران و فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد عضو، نایب رییس یا رییس هیات‌مدیره بوده و هست.

شایسته که از گروه موسسان بانک و مجموعه مالی «پاسارگاد» است تا انتصاب به سمت جدید، عضو هیات‌مدیره و معاون پشتیبانی این بانک بود. انتخاب شایسته برای مدیریت بانک پارسیان در پی برکناری عبدا... طالبی از این سمت در سال گذشته صورت می‌گیرد. محمدعلی بهزادان بلافاصله پس از برکناری طالبی به سمت مدیرعاملی بانک پارسیان برگزیده شد.پس از آن ایران‌خودرو به عنوان سهامدار عمده بانک پارسیان بر اساس قانون تجارت درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک را کرد.پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره دیوان عدالت اداری مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده بانک پارسیان که انتخاب هفت نفر اعضای جدید هیات‌مدیره بود، غیرقانونی اعلام کرد. به‌رغم این حکم دیوان، بانک مرکزی هم‌اکنون صلاحیت اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک را تایید کرد. اما گفته می‌شود،چالش‌های حقوق انتخابات هیات‌مدیره پارسیان همچنان ادامه خواهد یافت.