سکه طرح قدیم ۴۰۰۰تومان ارزان شد

وام ۱۸میلیون تومانی مسکن که در اواسط سال گذشته حدود ۳میلیون تومان و بیشتر در بازار غیررسمی مبادله می‌شد، پس از افزایش قیمت مسکن به دلیل کاهش تقاضا رو به نزول گذاشته و هم‌اکنون حول و حوش ۲ تا ۵/۲میلیون تومان معامله می‌شود. قیمت وام مسکن در بازار کاهش یافت

قیمت انواع وام مسکن در تهران به دلیل عدم تقاضا و فرصت کم برای دریافت وام ۱۸‌میلیون تومانی (به صورت توام) باز هم رو به کاهش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت انواع وام مسکن در برخی از بنگاه‌های معاملات ملکی تهران روند نزولی خود را همچنان ادامه می‌دهد به طوری که طی ۱۰ روز گذشته به طور متوسط ۵۰ تا یک‌صد‌هزار تومان کاهش نشان می‌دهد البته این کاهش قیمت هنوز موجب نشده که قیمت وام در سطح شهر از یکنواختی مشهودی برخوردار باشد.

بنابراین گزارش، تغییر شرایط پرداخت وام ، گران بودن واحد‌های مسکونی در تهران از یکسو و سخت‌گیری بانک مسکن برای تشکیل پرونده از سوی دیگر موجب شده تا قیمت وام ۱۸، ۱۲ و ۱۰‌میلیون تومانی مسکن در بنگاه‌های معاملات ملکی کاهش یابد.

بنابراین گزارش، قیمت وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن در تهران به دلیل اینکه تنها ۱۸ روز به پرداخت وام ۱۸‌میلیون تومانی با شرایط گذشته (وام توام) فرصت باقی است‌، دارندگان و متقاضیان وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن ترجیح می‌دهند منتظر بمانند تا ببینند شرایط بازار مسکن و وام مسکن چگونه خواهد شد.

بنابراین گزارش، قیمت وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن قبل از اتمام سال گذشته حدود ۳‌میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شد اما به یکباره پس از ابلاغ تغییر شرایط وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن قیمت این وام در بازار آزاد تاکنون ۶۰۰ تا ۶۵۰‌هزار تومان کاهش یافته است.

وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن در نقاط مختلف تهران با قیمت‌های متفاوتی ارایه می‌شود. قیمت وام ۱۸‌میلیون تومانی مسکن با یک‌صدهزار تومان کاهش در ۱۰ روز گذشته دارای تنوع قیمت متفاوتی است به طوری که این وام در شهر تهران از یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان تا ۲‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.

وام ۱۲‌میلیون تومانی مسکن نیز بسته به شرایط و موقعیت ملک در تهران متغیر است به طوری که همین وام در برخی از نقاط تهران یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان و در برخی از نقاط دیگر تهران تا ۲‌میلیون تومان معامله می‌شود.

وام ۱۰‌میلیون تومانی مسکن نیز یک‌میلیون تومان تا یک‌میلیون و یک‌صدهزار تومان و وام ۱۵‌میلیون تومانی مسکن از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان تا دو‌میلیون تومان متغیر است.