طبق آمارهای بانک مرکزی، دارایی بانک‌های غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی طی دو سال گذشته با ۳۳۰درصد افزایش به ۲۹‌هزار و ۶۷۸‌میلیارد تومان رسید. به گزارش خبرگزاری فارس، مجموع دارایی‌های بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه سال ۸۳ بیش از ۶۹۰۰‌میلیارد تومان بوده است که با ۱۳۰‌درصد افزایش به ۱۵‌هزار و ۹۰۰‌میلیارد تومان در دی‌ماه ۸۴ رسیده است.

بنابراین گزارش، مجموع دارایی‌های بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه ۸۵ به ۲۹‌هزار و ۶۷۸‌میلیارد تومان رسید که افزایش ۸۶درصدی را طی یک سال نشان می‌دهد.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی، بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه سال ۸۳ کمتر از ۳۳۰۰‌میلیارد تومان دارایی خارجی داشتند که این رقم در دی‌ماه ۸۴ با ۱۹۸درصد رشد به ۹۸۰۰‌میلیارد تومان و در دی‌ماه ۸۵ با رشد ۳۴درصدی به ۱۳۱۵‌میلیارد تومان افزایش یافت.

بدهی بخش غیردولتی به بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه سال ۸۳ بیش از ۳۸۵۰‌میلیارد تومان بوده است که با افزایش ۱۲۷درصدی به ۸۷۰۰‌میلیارد تومان در دی‌ماه ۸۴ و با رشد ۷۵درصدی به ۱۵‌هزار و ۴۰۰‌میلیارد تومان در دی‌ماه ۸۵ رسید.

سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه سال ۸۳ کمتر از ۴‌هزار‌ میلیارد تومان بوده است که این رقم با ۱۳۶درصد افزایش به ۹۳۶۰‌میلیارد تومان در دی‌ماه ۸۴ و با ۸۵درصد رشد به ۱۷‌هزار ۳۶۰‌میلیارد تومان در دی‌ماه ۸۵ افزایش یافته است.

حساب سرمایه بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی که دی‌ماه ۸۳ حدود ۳۴۰‌میلیارد تومان موجودی داشت، پس از دو سال یعنی در دی‌ماه ۸۵ به ۱۶۰۰‌میلیارد تومان رسید.

بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دی‌ماه سال ۸۳ کمتر از ۳۰۰‌میلیارد تومان وام و سپرده ارزی داشتند که این رقم در دی‌ماه ۸۵ به ۱۲۵۰‌میلیارد تومان افزایش یافته است.