مراسم افتتاح رسمی بانک سامان در قشم برگزار شد

گروه بازارپول- پس از یک ماه فعالیت آزمایشی شعبه قشم بانک سامان و همزمان با ولادت امام‌حسن عسگری(ع)، مراسم افتتاح رسمی بانک سامان به عنوان نخستین بانک خصوصی در جزیره قشم، برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک سامان، مدیر عامل بانک سامان با اشاره مختصری به پیشینه این بانک گفت: بانک سامان از همان ابتدا تحت عنوان موسسه اعتباری سامان اقتصاد و با هدف تحول در بانکداری الکترونیکی، با سرمایه ۱۱میلیارد ریال آغاز به کار کرد که پس از افزایش سرمایه به رقمی معادل ۲۰۰میلیارد ریال به نام بانک سامان فعالیت خود را ادامه داد.

اله‌وردی رجائی سلماسی در ادامه افزود: در حال حاضر سرمایه فعلی بانک سامان ۹۰۰میلیارد ریال می‌باشد که این رقم تا پایان سال افزایش دو تا سه برابری خواهد داشت.

وی در این مراسم با عنوان کردن نرخ سپرده‌های بانک سامان گفت: تاکنون سود قطعی سپرده‌ها هر ساله به طور کامل بین مشتریان بانک توزیع شده است.

به گفته رجایی سلماسی، کلیه تسهیلات و انواع فعالیت‌های ارزی از جمله فاینانس، ری‌فاینانس، گشایش اعتبار و دیگر فعالیت‌های بانک سامان با مجوز بانک مرکزی انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه اصلی بانک سامان، افتتاح شعب در شهرهای اصلی کشور است که از نظر اقتصادی دارای صرفه اقتصادی باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در ادامه این مراسم، ایجاد و توسعه بانک‌ها را نشان‌دهنده رونق اقتصادی و پایدار دانست و گفت: امروزه وجود بانک‌های معتبر با ارائه خدمات متنوع و نوین می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

محمد اصغری افزود: در دنیای امروز، در کشورهای پیشرفته، اسکناس در دست مردم گردش بسیاری ندارد و بانک‌ها در کاهش این گردش به وظیفه خود می‌پردازند. به گفته اصغری، براساس چشم‌انداز ۲۰ساله، ایران باید به کشور برتر و اول منطقه تبدیل شود.

در این مراسم که در سالن همایش رشد برگزار شد، فرماندار، امام جمعه و برخی از مسوولان جزیره مستعد و با قابلیت‌های ویژه قشم حضور داشتند.