بیمه مرکزی در نظر دارد شرایط خرید بیمه نامه شخص ثالث را برای دارندگان خودرو تسهیل کند. به گزارش ایسنا، بیمه مرکزی در جلساتی که در زمینه تسهیل بیمه شخص ثالث و میزان سقف تعهد به میزان ۴۷‌میلیون تومان برگزار کرده است به این نتیجه رسیده است که شرایط آن را برای دارندگان خودرو سهل و آسان کند.

به گفته یکی از مدیران بیمه در این زمینه تصمیم‌گیری‌های کلی صورت گرفته است و تعاملات سازنده‌ای نیز با مراجع ذی‌ربط در حال انجام است.

مسوولان صنعت بیمه بار‌ها تاکید کرده‌اند که نرخ حق بیمه شخص ثالث تغییری نکرده است و ثابت است و تغییر در حق بیمه این بیمه‌نامه به دلیل افزایش سقف تعهد آن به میزان ۴۷‌میلیون تومان دیه در ماه‌های حرام است.

با اجرای این تسهیلات از سوی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه اوضاع برای دارندگان خودرو بهتر خواهد شد تا در نتیجه آن فراگیری خرید بیمه نامه شخص ثالث افزایش یابد و اثرات مثبتی در اثر اجرای این تسهیلات نمایان شود.

در حال حاضر درصد زیادی از صاحبان خودرو به دلیل گران بودن بیمه شخص ثالث از خرید آن ممانعت به عمل می‌آورند که باعث زیان دیدن خود آنها خواهد شد، از طرف دیگر نیز دارندگان بیمه شخص ثالث تعهدات بسیار زیادی را برای شرکت‌های بیمه ایجاد کرده‌اند به طوری که این رشته در میان تمامی‌ رشته‌های بیمه‌ای بیشترین واردکننده خسارت و تعهد برای شرکت‌های بیمه و متقاضیان است.

به این ترتیب با اجرای طرح خرید کوتاه‌مدت بیمه نامه شخص ثالث به جای اقساطی کردن آن و سهل کردن شرایط خرید آن امید می‌رود که آن درصد از صاحبان خودرو که از خرید بیمه‌نامه شخص ثالث گریزان هستند و قدرت مالی کافی برای این اقدام ندارند، بتوانند آن را خریداری کرده و در شرایط تصادفات با ایمنی بیشتر و اطمینان خاطر عمل کنند.

سال گذشته سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در ماه‌های حرام ۲۶‌میلیون تومان بود که در سال ۸۶ به ۳۵‌میلیون تومان برای ماه‌های حلال و ۴۷‌میلیون تومان برای ماه‌های محرم افزایش یافت.

در این میان صحبت‌های صاحب‌نظران بیمه حاکی از آن است که این افزایش سقف تعهدات دیه منجر به افزایش تورم و از سویی دیگر هرچه بیشتر ضرر دیدن شرکت‌های بیمه خواهد شد.