بورس‌بازی و خرید و فروش سکه‌های طلا با تاریخ ضرب پایین (زیر ۸۰ ) در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد. گزارش خبرگزاری فارس از بازار داد و ستد سکه و طلا حاکی است: رایج شدن قیمت پایین سکه‌های با تاریخ ضرب پایین و زیر تاریخ ۸۰ همچنان یکی از درآمدهای مناسب برخی از فروشندگان سکه شده است.

این بورس بازی در بازار موجب شده تا برخی از فروشندگان از بی‌اطلاعی برخی از متقاضیان سکه نهایت استفاده را برده و اقدام به فروش این سکه‌ها با قیمت روز کنند، اما همان فروشنده همان سکه را در هنگام خرید از فروشندگان عادی بین ۵ تا ۷هزار تومان ارزان‌تر از قیمت روز خریداری می‌کنند. بنابراین گزارش، اگر چه ماه‌ها است اتحادیه طلا و جواهر برای حل این مشکل چاره اندیشی می کند و حتی در اواسط سال گذشته قرار بر این شد تا فروشندگان و معتمدین سکه در بازار تهران برای رفع این مشکل با حضور در اتحادیه طلا، اطلاعیه‌ای تنظیم و آن را منتشر کنند اما به نظر می‌رسد هنوز این اطلاعیه تنظیم نشده و اگر هم تنظیم شده کارساز نبوده است.

فروشندگان می‌گویند: متاسفانه عدم خرید سکه‌های با تاریخ پایین در میان مردم و متقاضیان سکه رواج پیدا کرده است و برخی از متقاضیان سکه که تصور می‌کنند اگر سکه با تاریخ پایین خریداری کنند در هنگام فروش نیز باید سکه را با قیمت پایین‌تر بفروشند و احتمالا نیز ضرر می‌کنند به هیچ وجه حاضر به خرید سکه با تاریخ‌های ۵۸، ۶۶ و ۷۰ نیستند.

آنان می‌افزایند: عدم خرید این سکه‌ها از سوی متقاضیان موجب شده تا حجم بالایی از این سکه‌ها در اختیار فروشندگان باقی بماند. بنابراین اگر متقاضی که قبلا خرید سکه با تاریخ پایین تجربه کرده، دیگر به هیچ‌وجه حاضر به خرید این سکه با قیمت روز نیست و تنها حاضر است این سکه را برای هدیه دادن به قیمت پایین‌تر خریداری کند. قیمت ربع سکه با ضرب پایین ۳۳هزار تومان خریداری و ۳۸هزار تومان به فروش می‌رسد.