سید حمید پورمحمدی، معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر طرح تغییر واحد پولی کشور جزو ضرورت‌ها و موضوعات روز کشور نیست و موضوعاتی مهمتر از تغییر واحد پولی کشور وجود دارد. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: طرح تغییر واحد پولی کشور در هیچ مجرای قانونی پیگیری نمی‌شود و این موضوع تنها در حد بحث در افکارعمومی و صاحب‌نظران مطرح است.

سید حمید پور محمدی تصریح کرد: این درحالی است که جایگاه طرح این موضوع باید در شورای پول و اعتبار باشد که در حال حاضر چنین بحثی در این شورا مطرح نیست. وی با تاکید بر این که در حال حاضر طرح تغییر واحد پولی کشور جزو ضرورت‌ها و موضوعات روز کشور نیست و موضوعاتی مهمتر از تغییر واحد پولی کشور وجود دارد، تصریح کرد: این بحث بیشتر جنبه حاشیه‌ای دارد تا بحث مهمی که بتوان به آن پرداخت. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: شاید نیاز کشور به اسکناس درشت‌تر ملموس تر از طرح تغییر واحد پولی کشور باشد که البته با انتشار اسکناس ۵ هزار تومانی تا حد مناسبی این نیاز کشور نیز رفع شد.

طرح تغییر واحد پول کشور هنوز در مرحله کارشناسی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، طرح تغییر واحد پولی کشور را موضوعی با اهمیت دانست و گفت: این طرح در حال کارشناسی است. محمد خوش‌چهره در خصوص برگزاری جلسه‌ای که قرار بود با نمایندگان در ارتباط با تعیین تکلیف طرح تغییر واحد پولی کشور انجام شود، گفت: بحث در مورد طرح تغییر واحد پولی کشور در حال کارشناسی است.

محمد خوش‌چهره گفت: از برگزاری جلسه رسمی مجلس در خصوص تعیین تکلیف طرح تغییر واحد پولی کشور بی‌اطلاعم، ولی جلسات تحقیقی و تحلیلی را خودمان با چند تن دیگر از نمایندگان برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر منتظر دریافت یکسری اطلاعات و آمار هستیم که در بررسی‌های نهایی مورد نیاز است و اگر چارچوب و شرایط در آخرین بررسی‌ها مشخص شود احتمالا طرح تغییر واحد پولی کشور به صورت طبیعی و روال عادی مثل سایر طرح‌ها پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث واحد پول ملی کشور مستلزم نوعی نگاه مثل شتاب دادن به نرخ رشد اقتصادی و کاهش تورم است و ابزار سیاستی در راستای سیاست‌های پولی محسوب می‌شود و همه این موارد باید در ارتباط منطقی باهم دیده شوند.