گروه بازارپول- مدیر شعب بانک ملت در استان مرکزی گفت: تامین سرمایه در گردش شرکت واگن پارس به میزان ۷۵میلیارد ریال و گشایش اعتبار ۱۶۰میلیارد ریالی برای کارخانه آلومینیوم‌سازی اراک از جمله سرمایه‌گذاری‌های این مدیریت در سال گذشته است. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، محمود اخلاقی افزود:‌ سرمایه‌گذاری در صنایع دیگر مثل ماشین‌سازی هم در دست اقدام و بررسی کارشناسان بانک است.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ بیش از ۹۷درصد از بودجه دو سال گذشته این مدیریت در بخش طرح‌های کوچک و زودبازده اظهار داشت: کل بودجه این مدیریت در این دو سال ۵۹۰میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغ ۳۲۱میلیارد ریال انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

اخلاقی، طرح خرید نقدی گندم از کشاورزان را در سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های بانک ملت خواند و اضافه کرد: در این طرح حدود ۶۳هزار نفر به شعب بانک در استان مرکزی مراجعه و حدود ۹۱۷میلیارد ریال وجه گندم خود را به صورت نقدی دریافت کردند.

وی تاکید کرد: استاندار استان مرکزی و امام جمعه اراک بارها از بانک ملت برای اجرای موفق این طرح عظیم قدردانی کردند.به گفته مدیر شعب بانک ملت در استان مرکزی، این مدیریت در طرح صندوق مهر امام‌رضا(ع) هم به یک‌هزار و ۹۷۷متقاضی ازدواج به میزان ۲۰میلیارد ریال تسهیلات داد که سهم بانک ملت و صندوق مهررضا از این میزان هر کدام ۵۰درصد بوده است. اخلاقی به جذب ۸۵درصد از اعتبارات خودروهای فرسوده در مدیریت شعب بانک ملت در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: تسهیلات یک‌هزار و ۴۰۱فقره از یک‌هزار و ۶۵۲فقره پرونده تشکیل شده، پرداخت شده است و سایر موارد نیز در حال تکمیل مدارک یا تدارک ضامن هستند. وی خاطرنشان کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و وجود صنایع مادر در این استان، بانک ملت با اختصاص سهم بالایی از فعالیت‌های ارزی این استان به خود، از جهت میزان منابع ارزی با ۳۰۰درصد و از لحاظ میزان گشایش اعتبارات اسنادی ارزی نیز با ۱۶۱درصد رشد مواجه بوده است. وی رشد منابع چهار سپرده بانک ملت در استان مرکزی را ۲۱/۵۵درصد ذکر کرد و افزود: رشد سایر منابع نیز در سال گذشته، ۱۳۱ درصد بوده که این ارقام در سالیان گذشته در این استان کم نظیر بوده است.

به گفته اخلاقی، در طرح آزادی زندانیان نیازمند ۹۲ پرونده به مبلغ ۱۱میلیارد ریال به مدیریت بانک ملت در استان مرکزی ارجاع شده که تاکنون ۵۳درصد بودجه این طرح جذب شده و به ۴۹ پرونده تسهیلات پرداخت شده است. وی پاسخ‌دهی به نامه‌های مردمی به رییس‌جمهوری را از دیگر اقدامات مدیریت شعب بانک ملت در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: از تعداد دو هزار و ۷۰۰ نامه‌ای که به این مدیریت ارجاع شد یک‌هزار و ۲۴۵ نامه مربوط به تسهیلات بود که ۱۰میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال تسهیلات به صاحبان این نامه‌ها پرداخت شد. مدیر شعب بانک ملت در استان مرکزی با اشاره به افتتاح باجه این بانک در دانشگاه آزاد اراک و راه‌اندازی یک دستگاه خودپرداز در آن، اظهار داشت: مقدمات ثبت‌نام اینترنتی بیش از ۲۰هزار دانشجوی این دانشگاه فراهم شده ضمن این که پرداخت اقساط دانشجویان از طریق حساب جام در این استان نیز نهایی شده است.