ایران با پرداخت۴۳/۱میلیارد دلار اعتبار در سه‌ماه نخست سال ۲۰۰۷ دومین اعتباردهنده بزرگ اتحادیه پایاپای آسیایی شناخته شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت اتحادیه پایاپای آسیایی حجم کل مبادلات مالی هشت کشور عضو این اتحادیه در سه ماه نخست ۲۰۰۷ با ۱۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱/۶میلیارد دلار رسید.

پس از هند، ایران بیشترین حجم مبادله مالی با اعضای این اتحادیه را در مدت مذکور داشته است.مبادلات مالی هند با اعضا در این مدت به ۸/۲میلیارد دلار رسید. مبادلات مالی ایران نیز با افزایش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸/۱میلیارد دلار گزارش شده است.

براساس این گزارش ایران به عنوان دومین اعتباردهنده در درون اتحادیه پایاپای آسیایی در سه ماه نخست سال ۲۰۰۷ شناخته شده است.حجم اعتبارات پرداختی ایران در این مدت با دو درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۳/۱میلیارد دلار رسید.هند با ۴۸/۱میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

میزان اعتبارات دریافتی توسط ایران در این مدت نیز با ۳۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵۴میلیون دلار رسید. در سه ماه نخست سال ۲۰۰۶ تنها ۱۱۳میلیون دلار اعتبار از اتحادیه پایاپای آسیایی به ایران اختصاص یافته بود. هند با دریافت ۴/۱میلیارد دلار بزرگ‌ترین دریافت‌کننده اعتبار در اتحادیه پایاپای آسیایی طی سه ماه نخست ۲۰۰۷ شناخته شده است.

میزان اعتبارات دریافتی در این مدت توسط سایر کشورها به این شرح است: بنگلادش ۶۰۴میلیون دلار،‌ بوتان صفر میلیون دلار، نپال ۳هزار دلار، پاکستان ۲۴۸میلیون دلار، سری‌لانکا ۵۴۹میلیون دلار.

رقم کل اعتبارات دریافتی در درون این اتحادیه طی مدت مذکور با ۱۶درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به سه میلیارد دلار رسید.

میزان اعتبارات پرداختی به تفکیک هر کشور نیز به این شرح است: بنگلادش ۳۶میلیون دلار، بوتان ۵میلیون دلار، میانمار ۴۵۷هزار دلار، نپال ۶/۱میلیون دلار، پاکستان ۸۱میلیون دلار و سری‌لانکا ۴۲میلیون دلار.