گروه بازار پول - در پی تضعیف دلار، بهای طلا در بازار‌های جهانی به بالاترین میزان طی ۱۱ ماه گذشته رسید. روز گذشته، در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل فوری با بهایی معادل ۶۰/۶۹۱دلار داد و ستد شد که نسبت به بهای ۶۸۱‌دلار و ۷۰ سنت در روز پنج‌شنبه افزایش تقریبا ۱۰دلاری نشان می‌دهد. کاهش ارزش‌دلار در برابر یورو از مهم‌ترین دلائل افزایش بهای طلا بوده است به طوری که ارزش‌دلار در برابر یورو به پایین‌ترین میزان طی دو سال گذشته رسید. در همین حال بهای پلاتین به رقم بالای یک هزار و ۳۳۰‌دلار در هر اونس رسید که این میزان در روز پنج‌شنبه برابر با یک هزار و ۲۹۵‌دلار بوده است. پلاتین در ماه نوامبر سال گذشته به رکورد یک هزار و ۳۹۵‌دلار در هر اونس رسیده بود. به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش بهای طلا و کاهش ارزش‌دلار منجر به افزایش بهای دیگر فلزات ارزشمند نیز شده است. در همین حال ارزش طلا در بورس طلا و فلزات دبی بیش از ۵/۶‌دلار افزایش یافت. سه شنبه گذشته در معاملات بلند مدت طلا در بورس طلا و فلزات دبی برای تحویل در ماه ژوئن ۲۰۰۷ میلادی هر اونس طلا به ارزش ۹۰/۶۹۵دلار داد‌وستد شد. در معاملات بلند مدت طلا برای تحویل در ماه اوت هر اونس طلا به ارزش ۳۰/۷۰۰‌دلار معامله شد.

همچنین در معاملات ارزی در بورس طلا و فلزات دبی هر پوند به ارزش ۹۳۱/۱‌دلار خرید و فروش شد و هر یکصد ین ژاپن نیز به ارزش ۸۴۱۷/۰‌دلار معامله شد. روز گذشته در ساعت ۱۴ به وقت تهران بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به حد ۴۰/۶۹۱ رسید که نسبت به روز قبل از آن ۱/۶دلار افزایش داشته است.

کاهش یک درصدی ارزش درهم امارات در مقابل یورو

ارزش درهم امارات متحده عربی مقابل یورو بیش از یک درصد کاهش یافت.به گزارش ایسنا، در پی نوسانات ارزش دلار مقابل یورو و ین، ارزش درهم امارات متحده عربی نیز بیش از یک درصد کاهش یافت.

این در حالی است که یورو یکی از ارزهای پرتحرک در هفته گذشته بود و ارزش آن در مقابل ارزهای خارجی افزایش یافت.

در معاملات ارزی روز گذشته در بورس طلا و فلزات دبی هر یورو به ارزش ۰۳/۵درهم فروش و ۹۵/۴درهم خرید شد و هر دلار آمریکا به ارزش ۶۸/۳درهم به فروش رفت و ۶۶/۳درهم خریداری شد.

همچنین هر درهم امارات به ارزش ۴۰/۲۵۲تومان معامله شد.