گروه بازارپول- مدیر عامل بانک ملت از آمادگی این بانک برای خرید تضمینی انواع محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر علی دیواندری گفت: این بانک با تجربه‌ای که در سال گذشته در زمینه خرید محصولاتی نظیر گندم، چغندر قند،‌ سویا و ذرت کسب کرده آماده است تا علاوه بر گندم، خرید نقدی سایر محصولات کشاورزی را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این نکته که بانک ملت در سال گذشته،‌۱۲۰میلیارد تومان از محل منابع داخلی خود را برای خرید چغندرقند و پرداخت نقدی وجه آن به چغندرکاران اختصاص داد. اظهار داشت: در مورد سویا و ذرت هم این طرح‌ها به اجرا درآمد و کشاورزان قبل از تحویل محصول، وجه خود را دریافت کردند. دکتر دیواندری با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین بانکی در کنار همه صنایع، تصریح کرد: نظام بانکی می‌تواند با اختصاص خطوط اعتباری، دولت را در پیشبرد پروژه‌ها یاری دهد و بدین ترتیب باعث منظم شدن رابطه مالی بین کارفرما و مجری شود.

وی اضافه کرد: در تمام دنیا مرسوم است که با شروع هر پروژه، یک بانک در کنار آن قرار می‌گیرد تا در صورت نامنظم بودن تخصیص‌های کارفرما، بانک بتواند پرداخت‌ها را انجام دهد.

دکتر دیواندری با اشاره به اختصاص ۱۵۰میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک ملت برای خرید و ذخیره سازی میوه شب عید، گفت: این کار در سال‌های قبل با دردسرهای زیادی همراه بود ولی سال گذشته با تفاهمی که میان کشاورزان با بانک و شرکت بازرگانی دولتی ایران ایجاد شد این طرح به بهترین شکل انجام شد.