شعب بانک کشاورزی یک دوازدهم اعتبارات سال گذشته را وام می‌دهد

بنا به ابلاغ صورت گرفته به شعب بانک کشاورزی، آنها قادرند تا ارائه برنامه مدون، به میزان یک دوازدهم اعتبارات پرداختی سال گذشته را در صورت دریافت مطالبات سال‌های گذشته به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند. محسن باغکی، معاون اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره متوقف شدن پرداخت تسهیلات به طرح‌های زودبازده توضیح داد: بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات به طرح‌های زودبازده را متوقف نکرده است.

به گفته او این بانک به شعب خود ابلاغ کرده است که معادل یک دوازدهم اعتبارات پرداختی سال گذشته واحدهای خود را تسهیلات پرداخت کنند.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات از سوی شعب در صورتی انجام می‌شود که مطالبات و اقساط تسهیلات سال گذشته وصول شوند.

باغکی با بیان اینکه اگر وصول مطالبات از سوی بانک‌ها صورت نگیرد یا دریافت‌کنندگان تسهیلات اقساط خود را پرداخت نکنند، شعب قادر به پرداخت تسهیلات جدید در سال‌جاری نخواهند بود، متذکر شد: منظور از یک دوازدهم آن است که برای هر ماه معادل یک دوازدهم اعتبارات پرداختی شعب از محل وصول مطالبات پرداخت شود تا برنامه مدونی که در حال حاضر در دست تهیه است به آنها ابلاغ شود.

او میزان تسهیلات پرداخت شده سال گذشته بانک کشاورزی را حدود ۵۰هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: یک دوازدهم این مبلغ حدود ۴هزار و ۲۰۰میلیارد ریال خواهد بود که در صورت دریافت اقساط تسهیلات پرداختی سال‌های گذشته به متقاضیان پرداخت خواهد شد.