از اسفندماه سال ۸۴ تا پایان اسفندماه گذشته ۶۸۷هزار و ۳۸۵طرح زودبازده اقتصادی به بانک‌ها معرفی شده که از این تعداد ۴۱۶هزار و ۸۲۲طرح مورد تایید بانک‌ها قرار گرفته و در این راستا ۲۷۷هزار و ۳۸۰طرح نیز با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده‌اند که این ارقام در مقایسه با مدت مشابه بهمن‌ماه به ترتیب ۶۲هزار و ۶۲۰، ۵۲هزار و ۲۰هزار و ۵۴۹طرح افزایش یافته است. به گزارش ایسنا براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی پیش‌بینی می‌شود با پرداخت ۳۵۹هزار و ۴۶۱میلیارد ریال به طرح‌هایی که تا پایان سال گذشته به بانک‌ها ارجاع شده است، ۶۶۴هزار و ۲۳۸نفر مشغول به کار شوند که مبلغ پیش‌بینی شده برای این بانک‌ها نسبت به ماه قبل از آن ۴۸هزار و ۸۷۴میلیارد ریال رشد داشته است.

تاکنون نیز بانک‌ها مبلغی حدود ۹۹هزار و ۷۷۰میلیارد ریال قرارداد منعقد کرده‌اند و ۸۰هزار و ۳۴۳میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است که با این رقم تاکنون ۱۶۵هزار و ۹۵۷طرح به بهره‌برداری رسیده و ۴۷۶هزار و ۷۱۳شغل ایجاد شده است.

با مقایسه آمارهای ارائه شده تعداد اشتغال ایجاد شده تا پایان اسفندماه نسبت به مدت مشابه ماه گذشته آن ۷۹هزار و ۵۱۲نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش نسبت مبلغ قراردادهای منعقد شده به کل تسهیلات ۷۴/۳۷درصد و نسبت مبلغ پرداخت شده به کل تسهیلات ۲۷/۳۰درصد بوده است.

میانگین اعتباری قراردادهای منعقد شده با بانک‌ها ۳۳۳میلیون ریال و نسبت قراردادهای منعقد شده به طرح‌های تایید شده از سوی بانک ۴۳/۷۰درصد بوده است.

همچنین میانگین اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده طرح‌های زودبازده اقتصادی با بانک‌ها ۲/۲نفر به ازای هر بنگاه است. سرانه اعتباری اشتغال در قراردادهای منعقد شده نیز ۷/۱۵۱میلیون ریال برآورد شده است.

تاکنون نسبت به اشتغال ایجاد شده به اشتغال پیش‌بینی شده در قراردادهای منعقد شده ۵۴/۶۱درصد و نسبت طرح‌های به بهر‌ه‌برداری رسیده به طرح‌های تایید شده ۴۳/۵۹درصد بوده است.