طی تفاهم‌نامه‌ای بانک رفاه به متقاضیان خرید خودروهای جمعی کوچک و متوسط تسهیلات با بازپرداخت پنج ساله اعطا می‌کند. به گزارش ایسنا دکتر پیمان نوری، مدیرعامل بانک رفاه، در نشست خبری به تفاهم‌نامه‌ای که میان وزارت کار، کشور، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه به امضا رسیده است اشاره کرد و گفت: موضوع این تفاهم‌نامه پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید خودروهای جمعی کوچک و متوسط به متقاضیان است.

به گفته او اگر افرادی که تحت پوشش بیمه بیکاری صندوق تامین اجتماعی هستند به صورت انفرادی قصد استفاده از این تسهیلات داشته باشند قادرند تا سقف هر نفر ۱۰۰‌میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند. در این حالت نرخ سود متعلقه به تسهیلات چهار‌درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر اشخاص حقوقی قصد استفاده از این تسهیلات داشته باشند، لزوما باید ۳۰‌درصد از نیروهای خود را از میان مستمری‌بگیران بیمه بیکاری تامین کنند خاطرنشان کرد: در این حالت بخشی از تسهیلات متعلق به شخص حقوقی بابت ۳۰‌درصد از نیروهای مستمری بگیر با نرخ چهار‌درصد اعطا می‌شود و مابقی با نرخ ۱۴‌درصد اعطا خواهد شد چرا که در این حالت اشخاص قادر به استفاده از یارانه دولت نخواهند بود.

نوری هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال مجدد و اشتغال پایدار برای کشور عنوان کرد و افزود: بوسیله این طرح در طول شش ماه ۳۰هزار شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

در عین حال اجرای این طرح باعث کمک به ساماندهی حمل‌و‌نقل درون و برون شهری خواهد شد و با بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وضعیت ترافیک بهبود یافته، آلودگی هوا کاهش می‌یابد و رضایت مردم نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به نحوه درخواست این تسهیلات از سوی متقاضیان خاطرنشان کرد: برای اخذ این تسهیلات متقاضیان باید به سازمان‌های کار و امور اجتماعی استان خود مراجعه و با دریافت معرفی‌نامه مخصوص به شعب بانک رفاه (۱۲۰۰ شعبه) مراجعه کنند. بعد از این اقدام، آنها ظرف سه هفته تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

او مدت بازپرداخت این تسهیلات را پنج سال عنوان و تاکید کرد: از زمان پرداخت تسهیلات به مدت سه ماه به افراد تنفس ارائه می‌شود و پس از آن باید اقساط خود را طی ۵۷ ماه پرداخت کنند. وی ادامه داد: مشتریانی که دارای چک برگشتی یا بدهی معوق به سیستم بانکی هستند براساس قانون قادر به استفاده از این تسهیلات نخواهند بود.

به گفته او این پروتکل صرفا با بانک رفاه به امضا رسیده است.

مدیرعامل بانک رفاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرایط اعطای وام هفت‌ میلیون تومانی خودرو چیست؟ گفت: این وام در قبال سپرده ۴۰۰هزار تومانی و طی زمان مقتضی پرداخت می‌شود اما متقاضیان قادر خواهند بود با افزایش سقف سپرده تا دو‌میلیون تومان ظرف مدت چهار ماه وام خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: این متقاضیان علاوه بر دریافت تسهیلات در این مدت سود سپرده در حدود هفت ‌درصد را نیز دریافت می‌کنند در حالی که نرخ سود تسهیلات پرداختی به آنها ۱۴‌درصد است.