قدردانی ریاست‌جمهوری از مدیر عامل بانک ملت

رییس‌جمهوری قاعده تحول را وجود مدیران جسور و اهل تصمیم‌گیری‌های بزرگ در صحنه دانست و گفت: از مدیر عامل بانک ملت که در طرح ارزشمند خرید نقدی گندم از کشاورزان جسورانه جلو آمد قدردانی می‌کنم. به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم قدردانی از دست‌اندکاران طرح خرید نقدی گندم از کشاورزان در محل نهاد ریاست‌جمهوری افزود: اجرای این طرح بزرگ نشان داد که می‌توان کشور را به بهترین شکل اداره و با حداقل هزینه‌، بهترین برنامه‌ها را پیاده کرد.

وی رشد بخش کشاورزی را پایه اقتدار و آبادانی کشور خواند و تاکید کرد: حمایت از بخش کشاورزی باید سرلوحه کار همه دولت‌ها و دستگاه‌های حکومتی قرار گیرد چون کشاورزی پایه استمرار حیات جامعه است.رییس‌جمهوری ادامه داد: کشاورزان باید حاصل دسترنج خود را بلافاصله پس از تحویل محصول در اختیار بگیرند که خوشبختانه امسال با همکاری بانک ملت، ‌وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی، این کار به بهترین شکل انجام شد.وی اضافه کرد: امسال برای نخستین بار پس از سال‌های طولانی‌وجه گندم کشاورزان در ۳۰استان کشور بلافاصله پس از تحویل به مراکز خرید گندم، به حساب آنان واریز شد که این موضوع، اتفاق بزرگی است که بهترین حمایت از کشاورزان محسوب می‌شود.

به گفته محمود احمدی‌نژاد، اجرای طرح خرید نقدی گندم، بدون تردید تولید گندم را در سال‌های بعد افزایش خواهد داد زیرا رضایتمندی کشاورزان انگیزه آنان را برای تولید بالا می‌برد.

رییس‌جمهوری اظهار داشت: اگر الگوی خرید نقدی گندم در مورد سایر محصولات کشاورزی نیز به طور کامل اجرا شود شاهد آثار و برکات جانبی زیادی نظیر کاهش مهاجرت، توزیع مناسب جمعیت، آبادانی روستاها و فراهم شدن زمینه برنامه‌ریزی برای مدیران خواهیم بود.

در این مراسم وزیربازرگانی نیز با اشاره به این نکته که طرح خرید نقدی گندم، نشاط را برای کشاورزان به ارمغان آورد،‌گفت: این کار، کار سنگینی بود که پس از بررسی بانک‌های مختلف، با همکاری بانک ملت به خوبی به مرحله اجرا درآمد.دکتر مسعود میرکاظمی ادامه داد: در این طرح نه تنها پرداخت وجه گندم کشاورزان به موقع انجام شد بلکه اطلاعات خوبی از وضعیت گندم در سراسر کشور به دست آمد. مفتح، معاون وزیر بازرگانی نیز گفت: ارتباط مستقیم کشاورزان با مراکز خرید و جلوگیری از فعالیت دلالان، کاهش زمان تسویه حساب خرید، تسهیم مناسب نقدینگی خرید گندم بین استان‌های مختلف، دسترسی سریع به اطلاعات و وضع نقدینگی حساب خرید گندم، مدیریت بهینه گردش نقدینگی، زمینه‌سازی برای واگذاری امر خرید گندم به بخش‌خصوصی، رفع نگرانی کارگزاران خرید از نبود نقدینگی، اطمینان کامل از مصرف وجوه صرفا برای پرداخت بهای گندم و ترغیب کشاورزان به برنامه‌ریزی بهتر برای کشت سال‌های بعد از مهم‌ترین مزایای طرح خرید نقدی گندم است.

وی تاکید کرد: انتخاب بانک ملت برای اجرای این طرح به دلیل داشتن نرم‌‌افزار ملی و بومی بودن آن در کشور، همچنین مجهز بودن به پیشرفته‌ترین و گسترده‌ترین شبکه بانکی آنلاین کشور است.

معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: در این طرح، ۲۴هزار و ۲۴۸میلیارد ریال وجه گندم حدود یک و نیم میلیون کشاورز از طریق یک‌هزار و ۷۰ واحد بانکی بانک ملت به آنان پرداخت شد.