از طریق تقویت و استفاده بهینه از منابع موجود در صندوق تعاون و ارائه راهکارهای اعتباری می‌توان به اهداف متعالی بخش تعاون دست یافت. دکتر محمدعباسی، وزیر تعاون در همایش معاونان و مدیران ستادی و مدیران کل تعاون استان‌ها با بیان این مطلب و اعلام رضایت از عملکرد صندوق تعاون در ارائه تسهیلات در مقایسه با سایر موسسات و نهادهای مالی و اعتباری گفت: صندوق تعاون به عنوان مجموعه حمایتی بخش تعاون به لحاظ ارائه برنامه اعتباری می‌تواند نقش موثری در حمایت از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی ایفا کند.

وی با اشاره به نقش انضباط و داشتن اصول منطقی و مبنایی در سازماندهی و ارائه خدمات بهتر گفت: صندوق تعاون با ارائه تسهیلات اعتباری مناسب تاکنون نقش بسیار مثبت و موثری در حمایت از تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال ایفا کرده که در صورت تقویت برنامه‌های اعتباری می‌تواند در زمینه حمایت از تعاونی‌های فعال‌تر عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های مورد توجه وزارت تعاون افزود: توسعه تعاونی‌ها، ترویج فرهنگ تعاون، توسعه نظام نظارتی و افزایش منابع مالی تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال و فعال کردن تعاونی‌های مسکن و توزیع از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با ارائه برنامه‌های مبنایی و اجرایی دقیق در سال‌جاری گام‌های موثری در جهت ایجاد اشتغال برداشته شود.

وی افزود: به رغم مشکلات در مسیر اجرایی کردن برنامه‌ها، بخش تعاون می‌تواند با تفکر، تعمق و ارائه برنامه‌های منطقی در سال‌جاری به شکل جدید ظاهر شده و نقش موثر را در نظام اقتصادی ایفا کند.