صندوق مهررضا برای پیگیری معوقات خود  از بخش خصوصی بهره می‌گیر

گروه بازارپول- در حالی که تنها ۹ ماه از آغاز فعالیت صندوق مهر امام رضا (ع) گذشته است و صندوق به لحاظ تامین منابع و عدم حمایت بانک‌ها در ارائه وام ازدواج با کاستی‌هایی روبه‌رو بوده است، مدیر حقوقی صندوق مهر امام رضا (ع) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: بررسی موسسات مالی در چهار سال گذشته نشان می‌دهد که صندوق مهر امام رضا (ع) در میان سایر موسسه‌ها بهترین وضعیت را در کاهش معوقات داشته است. علی مردان عظیمی‌، با بیان این که برنامه حقوقی صندوق برای سال ۸۶ نوشته شده و آماده است، اما به دلیل آنکه هنوز از طرف هیات مدیره ابلاغ نشده است، قابل ارائه نیست، خاطرنشان کرد: چون سیاست‌های صندوق امسال در خصوص مسکن، تسهیلات و اشتغال روستایی است، برنامه‌ها نیز حول این محور‌ها تنظیم شده است.

به گفته وی در سال ۸۶ نیز پیگیری معوقات صندوق مهر امام رضا (ع) انجام خواهد شد و در این راستا از بخش خصوصی برای پیگیری معوقات استفاده می‌شود.

وی نظارت بر انعقاد قرارداد‌ها و پیگیری معوقات را دو وظیفه مهم دفتر حقوقی صندوق مهر امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: بهترین موسسه مالی در چهار سال گذشته که توانسته است معوقات خود را کاهش دهد، صندوق مهر امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به این که سال ۸۵ از نظر پیگیری معوقات سال خوبی بوده است، متذکر شد: قصد است در سال ۸۶، قرارداد‌ها مشکل‌دار منعقد نشود و نظارت ابتدایی روی قرارداد‌ها، به دلیل آن است که در آینده مشکلی برای وصول مطالبات وجود نداشته باشد.

عظیمی‌ با بیان اینکه معوقات شامل بخشودگی جرایم نیز هستند، تصریح کرد: براساس مصوبات هیات مدیره بخشودگی جرایم متفاوت است.