در سال ۸۵ به میزان ۱۵۷‌درصد نسبت به سال ۸۴، از نظر درآمد حاصل از فروش مسکوکات و شمش طلا در بانک کارگشایی رشد ایجاد شده است. علی عادلی، رییس بانک کارگشایی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد این بانک در سال ۸۵ گفت: در سال گذشته تعداد ۵۹۴‌هزار و ۹۹۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است که ارزش این تسهیلات برابر با ۸۲۳‌میلیارد و ۸۳۶‌میلیون و ۸۲۴‌هزار ریال بوده است.

به گفته او در این مدت تعداد ۵۶۵‌هزار و ۸۴۵ فقره از تسهیلات پرداختی وصول شده است که مبالغ این تسهیلات واریزی برابر با ۷۵۰‌میلیارد و ۹۵۹‌میلیون و ۴۵۱‌هزار ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تسهیلات پرداختی نسبت به سال ۸۴ به میزان ۶/۸‌درصد رشد ایجاد شده است در عین حال از نظر مبلغ تسهیلات پرداختی به میزان ۶/۱۴‌درصد نسبت به سال ۸۴ رشد ایجاد شده است.

او میزان رشد تعداد تسهیلات واریزی را نسبت به سال ۸۴، پنج‌درصد و از نظر مبلغ ۱۲‌درصد عنوان کرد و افزود: علت اینکه مبلغ تسهیلات پرداختی ۶/۱۴‌درصد رشد داشته است این است که ۲۵‌درصد در تعرفه وام و ارزیابی تغییر ایجاد شده است به طوری که تعرفه از گرمی دو‌هزار تومان به ۲۵۰۰تومان افزایش یافته است.

در عین حال قراردادها از مبلغ دو‌میلیون ریال به دو‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال افزایش یافت که این امر باعث شد مبلغ تسهیلات پرداختی نسبت به سال ۸۴ در حدود ۶/۱۴‌درصد رشد داشته باشد.

عادلی با بیان اینکه تغییر در تعرفه از نیمه دوم دی ماه سال ۸۵ ایجاد شد، تصریح کرد: مانده تسهیلات پرداختی بانک کارگشایی ۳/۱۴‌درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است به طوری که مانده تسهیلات ۵۸۱‌میلیارد و ۳۹‌میلیون و ۲۰۶‌هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به عملکرد صندوق‌های امانی بانک کارگشایی در سال ۸۵ تصریح کرد: در سال گذشته تعداد صندوق‌های امانی ۷/۱۵‌درصد رشد داشته است، در عین حال رشد مبلغ ودیعه ۷/۱۶‌درصد بوده است.

کارمزد دریافتی ثابت صندوق‌های امانی نیز رشدی بالغ بر ۶/۸‌درصد داشته‌اند.