۵۰ هزار طرح زودبازده به بانک‌های آذربایجان غربی معرفی شده است

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی گفت: از زمان ارایه تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی تاکنون ۵۰هزار و ۳۵۷ طرح به بانک‌های عامل این استان معرفی شده‌اند. عبدالرحیم نوربخش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اعتبار این طرح‌ها را ۱۸هزارو ۳۳۲میلیارد ریال ذکر کرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۱۲۵هزار و ۷۲۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: تاکنون از این میزان طرح معرفی شده به بانک‌ها، ۳۸هزار و ۹۳۵ طرح با ۹هزار و ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۷هزار و ۶۲۳ طرح با اشتغالزایی ۵۱هزار و ۹۴۴ نفر و پنج‌هزار و ۴۸۰میلیارد ریال اعتبار منجر به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

نوربخش، در این جلسه همچنین ضرورت نظارت بر طرح‌های تصویب شده را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیشترین طرح‌های اشتغال زایی آذربایجان غربی از نظر تعداد در بخش کشاورزی و از نظر اعتبار مربوط به بخش صنعت و معدن است.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور برنامه‌ریزی نیز در این جلسه بر ضرورت بسط نگرش توسعه‌ای به این استان را مورد تاکید قرار داد.

محمدرئوف سپهرالدین، گفت: با توجه به‌شاخص‌ها و آمارهای موجود، آذربایجان غربی یکی از استان‌های محروم کشور است و با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد باید جزو ده استان نمونه کشور باشد.

وی افزود: مدیران و مسوولان استانی برای رفع این محرومیت باید احساس مسوولیت بکنند و دستگاه‌های اداری تحرک بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی، نیز در این جلسه گفت: ۲۱هزار و ۹۶۹ طرح اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی به بانک‌های عامل استان معرفی شده که ۱۶هزار و ۷۴۶طرح به تصویب رسیده و ۱۱هزار و ۷۸۴ طرح منجر به عقد قرارداد شده است.

جعفرصادق اسکندری، اعتبارات پرداخت شده به طرح‌های بازرگانی را یک‌هزار و ۴۱۶میلیارد ریال با پیش بینی اشتغالزایی ۷۱۴۲ نفر ذکر کرد.

رییس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۴۵درصد اعتبارات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی سهم این بخش است و به این منظور یک‌هزار و ۳۹۵ طرح به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون ۸۷۷ طرح به تصویب رسیده است.

محمد حاج زمانی، اشتغال پیش‌بینی شده برای طرح‌های صنعتی را ۱۹هزار و ۹۵۸ نفر اعلام کرد.

معاون اداره کل تعاون آذربایجان غربی، نیز در این جلسه، تعداد طرح‌های معرفی شده این بخش به بانک‌های عامل را با یک‌هزار و ۹۵۰میلیارد ریال تسهیلات، ۸۰۰ طرح کشاورزی، خدماتی و صنعتی تعاونی ذکر کرد.

احمد مطلبی، گفت: تاکنون تنها قرارداد ۷۳ طرح تعاونی در بانک‌های عامل استان عقد قرارداد شده است.

طوقعلی عبدا...زاده، رییس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در بخش کشاورزی نیز از محل بنگاه‌های زود بازده اقتصادی ۱۵هزار و ۴۷۳ طرح با اعتبار یک هزار و ۴۵۸میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: دولت ۱۶منطقه گردشگری را دراین استان تصویب کرده‌که ضرورت همکاری مسوولان برای سرمایه‌گذاری دراین بخش بیش از پیش احساس می‌شود.

محمد اشتری افزود: تاکنون در بخش گردشگری ۳۶ طرح با ۲۸۵میلیارد ریال و در بخش صنایع دستی ۶۰۲ طرح با ۵۷میلیارد ریال به بانک‌ها پیشنهاد شده است. وی اضافه کرد: در بخش گردشگری تاکنون شش طرح و در بخش صنایع دستی استان ۱۰۴ طرح مصوب شده است. در آخرین جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی ۱۷ طرح با ۱۵۸ فرصت شغلی و تسهیلات ۱۹/۵میلیارد ریالی به تصویب رسیده بود.