بانک رفاه گواهینامه ایزو 2000-9001 دریافت کرد

فاطمه بهادری - بانک رفاه به عنوان اولین بانک خاورمیانه گواهینامه ایزو ۲۰۰۰-۹۰۰۱ را به طور کامل دریافت کرد. مهندس علی‌رضا هرندی، مدیرعامل موسسه DQS آلمان شعبه خاورمیانه در مراسم اهدای گواهینامه ایزو ۲۰۰۰-۹۰۰۱ به بانک رفاه ضمن بیان این مطلب افزود: بانک رفاه در کنار کامرس و دویچه بانک و به عنوان اولین بانک ایرانی این گواهینامه را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه در نخستین ممیزی که در بانک رفاه انجام شد شیوه پذیرش ارباب رجوع در این بانک متفاوت بود،‌ افزود: الگوبرداری در خدمات بسیار سریع انجام می‌شود، بنابراین برای پیشرو ماندن، باید خیلی زحمت کشید.

هرندی گفت: اگر بانک رفاه بخواهد مشتری‌گرایی را در سرلوحه کار خود قرار دهد، باید با دید جدیدی به مساله نگاه کند و نمی‌تواند مانند سایر خدمات مشابه رفتار کند.

مدیرعامل موسسه آلمانی DQS‌ شعبه خاورمیانه با تاکید بر به روز شدن خدمات و انتظارات مشتریان اظهار داشت: برای مدیریت خدمات باید از کارکنان خوب و دارای صلاحیت استفاده کرد و مدیریت سیستم می‌تواند هدف ذی‌نفعان، فرآیندهای سازمان و کارکنان را با هم مرتبط کند تا اثربخشی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: گواهینامه ایزو ۲۰۰۰-۹۰۰۱ شامل موارد بسیاری است که هر سازمان‌ متقاضی باید دامنه آن را تعریف کند، چنانچه تا به حال نیز این گواهینامه‌ها برای بخش‌های خاصی صادر شده است.

وی ادامه داد: بانک رفاه این گواهینامه را در همه امور بانکی اعم از سپرده‌گذاری، اعتبارات و فرآیندهای جاری بانک دریافت کرده و در همه این امور دامنه کاربرد تعریف‌شده و به صورت جامع اجرا شده است.

هرندی گواهینامه را مانند یک شناسنامه دانست و افزود: این شناسنامه در عرصه بین‌الملل دارای فرهنگ خاصی است که معرفی‌کننده سازمان است.

وی تصریح کرد: حتی زمانی که بانک قصد افتتاح شعبه در کشوری مانند افغانستان را داشته باشد، می‌تواند از این گواهینامه به عنوان معرفی‌نامه استفاده کند در عین اینکه این گواهینامه تضمین کننده ارتقای سازمان در بحث مشتری مداری است.

مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه به عنوان اولین بانک خاورمیانه توانست گواهینامه ایزو را با استاندارد ۲۰۰۰ از نمایندگی موسسه DQS آلمان در خاورمیانه که مدیریت آن با ایرانی‌ها است را دریافت کند.

دکتر پیمان نوری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در دنیای امروز مشتریان از سازمان‌ها توقعاتی دارند که پاسخگویی به نیاز مشتریان و فراتر رفتن از این نیازها از جمله این خواسته‌ها است.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته زمانی که بحث استاندارد در ایران مطرح شد بیشتر جنبه تبلیغی گرفت و گواهی‌ها بر روی دیوارها نصب شد و اصلاح فرآیندها به فراموشی سپرده شد تا این که اعطا کنندگان گواهی ها اعلام کردند که تضمین گواهی‌های صادره منوط به تداوم اصلاح‌ها است. نوری افزود: نمایندگان موسسه DQS در بررسی‌های خود از بانک رفاه اظهار داشتند که خدمات این بانک بالاتر از استانداردهای این گواهینامه است. وی با تاکید بر این که شان مشتریان بانک رفاه بالا است، گفت: افتتاح واحد نمونه تجاری بانک رفاه در چهارراه جهان کودک و واحدهای خدمات ویژه بازنشستگان نشان می‌دهد که مشتری و مردم در بانک رفاه دارای جایگاه ویژه‌ای هستند. نوری در خصوص کاربردها و مزایای این گونه گواهی‌ها اظهار داشت: فارغ از گواهی‌های صادر شده و با ارزیابی‌های انجام شده صدور این گواهی‌ها کلاس مجموعه را در حوزه‌های مختلف تغییر می‌دهد و در مقایسه نیز نگرش به بانک دارای این گواهینامه با سازمان‌های دیگر فاقد این گواهینامه متفاوت است.

وی توسعه شعب خارجی، گرفتن خطوط اعتباری، افزایش سطح اعتماد طرف‌های داخلی، اطمینان نسبی و ... را از دیگر مزایای دریافت گواهینامه دانست. نوری گواهینامه دریافتی توسط این بانک را در همه زمینه‌ها اعم از عملیات صندوق‌داری، اعطای تسهیلات، IT و حواله و ... اعلام کرد.