گروه بازار پول - مدیر امور ناحیه یک بانک ملت از افزایش ۴۹۱هزار و ۱۶۴ فقره‌ای تعداد حساب‌های جام این بانک نسبت به پایان سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این حساب‌ها در پایان روز هفتم اسفند ماه سال جاری با ۱۰۶درصد رشد به ۹۵۲هزار و ۹۳۶ فقره رسیده است. به گزارش روابط عمومی بانک ملت محمدرضا ساروخانی افزود: میزان منابع این حساب‌ها نیز با ۳۲۵درصد رشد مانده حساب از ۶هزار و ۱۴۶میلیارد ریال به ۲۶هزار و ۱۷۸میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۷۳/۴۴درصدی رشد منابع بانک ملت در پایان دی ماه نسبت به ابتدای سال جاری افزود: قدر مطلق میزان این رشد ۵۱هزار و ۹۴۸میلیارد ریال است که در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیر امور ناحیه یک بانک ملت اظهار داشت: تعداد ملت کارت‌های صادره از سوی این بانک از ۳۵۰هزار و ۴۳۰ فقره در پایان سال ۸۴ به یک میلیون و ۱۳هزار فقره در پایان روز هفتم اسفند ماه سال جاری رسیده که نشاندهنده رشدی معادل ۱۸۹درصد است.

به گفته وی همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰هزار فقره بن کارت برای سازمان‌های مختلف صادر شده است.

ساروخانی با بیان این نکته که بانک ملت بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز در بین بانک‌های کشور را دارد تاکید کرد: تعداد خودپردازهای این بانک از ۶۹۲دستگاه در سال گذشته به یک‌هزار و ۱۸۸ دستگاه در سال ۸۵ رسیده است که رشدی حدود ۷۱درصد را نشان می‌دهد.

وی به نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی بانک ملت در سال ۸۵ نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد این دستگاه‌ها در پایان روز هفتم ماه جاری به ۷هزار و ۱۵۵ دستگاه رسیده است که تا پایان سال به ۱۰هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

به گفته ساروخانی بانک ملت درصدد است تا تعداد پایانه‌های فروشگاهی را در سال آینده به ۵۰هزار دستگاه برساند.

ساروخانی با بیان این نکته که بانک ملت تا پایان روز هفتم اسفند‌ماه، ۷۲هزار و ۴۱۲ فقره تسهیلات جایگزینی خودروهای فرسوده اعطا کرده است، ادامه داد: با پرداخت ۱۰۰هزار فقره تسهیلات تا پایان سال در این زمینه، ۵۰۰هزار لیتر بنزین در روز و ۲۰۰میلیون لیتر بنزین در سال صرفه‌جویی خواهد شد که از محل این صرفه‌جویی بدون احتساب سالم‌سازی محیط زیست ۱۰۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی صورت خواهد گرفت.مدیر امور ناحیه یک بانک ملت، این بانک را از لحاظ داشتن تعداد شعب آنلاین در نظام بانکی کشور دارای رتبه نخست ذکر کرد و اظهار داشت: تمام شعب بانک ملت به سیستم جام مجهز هستند.

وی تاکید کرد: بانک ملت نخستین بانک دولتی بوده است که خدمات پرداخت الکترونیک را به مشتریان ارائه داد و هم اکنون امکان خرید اینترنتی سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار، بلیت قطارهای مسافربری رجا و پرداخت اینترنتی وجوه تمام فعالیت‌های مالی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرهای قزوین، مشهد، یزد و چند شهر دیگر را میسر کرده است.

ساروخانی، پرداخت ۸هزار میلیارد ریال تسهیلات بنگاه‌های کوچک و زودبازده، مشارکت در طرح‌های توسعه پالایشگاهی، فاز ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صادرکنندگان از محل حساب ذخیره ارزی را از دیگر فعالیت‌های بانک ملت در سال‌جاری خواند.وی اجرای طرح اقتصاد خانواده را یک ابتکار از سوی بانک ملت ذکر کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح، بهره‌مندی اقشار متوسط و خانواده‌ها از تسهیلات بانکی است.