بانک جهانی با ابراز نگرانی بر جلوگیری از پولشویی در امارات متحده عربی تاکید کرد. به گزارش ایسنا در دبی، در پی ابراز نگرانی بانک جهانی نسبت به گسترش پولشویی در امارات، ناصر السویدی، مدیر بانک مرکزی امارات، با تکذیب این خبر گفت: مساله پولشویی در امارات در سال گذشته میلادی به حداقل رسیده و سودجویان دیگر قادر به انجام حوالات و سوء استفاده از موقعیت‌ها نیستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۱ تن که متهم بودند با انجام ارسال حواله با تروریست‌ها ارتباط داشتند، بازداشت شدند و فعالیت بیش از ۹ شرکت در این رابطه مسدود شد.

سالم سعید، مشاور بانک مرکزی امارات، نیز در این زمینه گفت: بانک مرکزی تمام تحرکات مالی در داخل بانک‌ها را کنترل و زیر نظر دارد و این بانک قادر به مسدود کردن حساب‌های مشکوک به پولشویی است.

روزنامه البیان در این زمینه نوشت: کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول با ابراز نگرانی از گسترش پولشویی و کمک مالی به تروریسم در امارات، در مورد به‌ کارگیری روش‌های جدید جلوگیری از پولشویی در این کشور تاکید کردند.

هیات کارشناسان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در حال ترسیم راهکارها و راهبردهای جدیدی برای جلوگیری از پولشویی و کمک مالی به تروریسم در بانک‌ها و موسسات مالی امارات متحده عربی هستند.