چهارمین شعبه بیمه توسعه با حضور مدیرعامل، اعضای هیات ‌مدیره و تنی چند از مدیران این شرکت، روز چهارشنبه در کرج گشایش یافت. بیمه توسعه پیش از این سه شعبه در شیراز، مشهد و اصفهان افتتاح کرده بود و در آینده نزدیک پنجمین شعبه خود را در یکی از شهرهای شمالی راه‌اندازی خواهد کرد. به گزارش بینا، علی‌رضا بیانیان مدیرعامل بیمه توسعه در این مراسم گفت: شرکت بیمه توسعه از نخستین شرکت‌هایی بود که قدم به عرصه خصوصی سازی کشور گذاشت و از ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۸۲ مجوز فعالیت خود را از طریق بیمه مرکزی دریافت و با ۱۴۰میلیارد ریال سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: ۲۰درصد سهام بیمه توسعه متعلق به افراد حقیقی و ۸۰درصد متعلق به شخصیت‌های حقوقی است که عمدتا شرکت‌های فعال در بخش ساختمان سازی هستند.

وی رشد فعالیت بیمه توسعه در هشت ماه ابتدای امسال نسبت به هشت ماه منتهی به آبان ماه ۸۴ را ۶۱۰درصد عنوان کرد و گفت: با همکاری و تعامل کارگزاران و نمایندگان بیمه توسعه قطعا رشد قابل توجهی پیش روی این شرکت است.

مدیرعامل بیمه توسعه با بیان اینکه عملکرد این شرکت در ۱۱ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۵۰۰درصد رشد داشته است ‌افزود: انتظار از بیمه مرکزی جایگزینی نظام نظارت مالی بر نظارت تعرفه‌ای است.

بیانیان خاطرنشان کرد: بیمه توسعه در سال گذشته یازده و نیم درصد سود کسب کرد که این امر ناشی از سرمایه‌گذای‌های درست و اصولی بود.

وی کل حق بیمه تولید شده این شرکت دریازده ماه سال ۸۵ را ۲۲میلیارد ریال ذکر کرد و گفت که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۵/۷میلیارد ریال بود، ۳۵۰درصد رشد داشته است.

مدیر عامل بیمه توسعه افزود: تعداد حق بیمه‌های صادره نیز در این مدت ۳۱هزار و ۶فقره بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۸۴ که ۲هزار و ۷۵ فقره بود، ۱۵۰۰درصد رشد نشان می‌دهد.

بیانیان هدف عمده شرکت بیمه توسعه را افزایش تعداد بیمه‌های کوچک عنوان کرد و گفت که از ابتدای آبان سال ۸۴ تا پایان بهمن سال ۸۵ پورتفوی این شرکت بیش از ۳۰میلیارد ریال بوده است.

او به کسب رتبه‌ اول در ایفای تعهدات، رتبه دوم در امر سرمایه‌گذاری و رتبه سوم در انفورماتیک بیمه توسعه در میان سایر شرکت‌های بیمه خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اینک بیمه توسعه مجهز به سامانه IT است بدین معنی که هر شعبه و نمایندگی که از این شرکت بیمه راه‌اندازی می‌شود امکان صدور بیمه نامه به صورت آنلاین را دارد.

بیانیان اظهار داشت: در این میان پاسخگویی و جلب رضایت بیمه‌شدگان به هنگام صدور بیمه‌نامه با توجه به رعایت همه نکات فنی بیمه‌نامه نیز حایز اهمیت است.

وی گفت: زمان تعهد واقعی شرکت بیمه، هنگام پرداخت خسارت است، به همین دلیل صاحبان واقعی شرکت بیمه افزون بر سهامداران، بیمه‌گذاران هستند و به همین منظور به هر میزان که بتوانیم در انجام امور بیمه‌گذاران تسریع کنیم و کیفیت را نیز افزایش دهیم در مسیر رضایت آنان حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به روند رو به رشد فعالیت بیمه‌های خصوصی در کشور گفت: بیمه‌های خصوصی باید تلاش کنند در رشته‌های تخصصی، بهترین و ارزان‌ترین خدمات را به مردم بدهند.

بیانیان افزود: بیمه توسعه عمده برنامه خود را در بخش ساختمان متمرکز کرده است و در این زمینه گرفتن مجوز بیمه کیفیت ساختمان را در دست پیگیری دارد.

وی توجه بیمه توسعه به ایجاد بیمه‌های تخصصی را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مواردی که بیمه توسعه ظرف مدت کوتاهی به آن پرداخته تضمین ساخت و ساز است.

بیانیان یادآور شد: تمامی کشور بر روی گسل‌های عظیمی از زلزله قرار دارد و اگر بنا بر درجه بندی باشد درجه تهران ۵ است و خطرناک‌ترین منطقه به لحاظ دارابودن گسل‌های بزرگ است.

مدیرعامل بیمه توسعه افزود: بر این اساس یکی از راه‌های خدمات رسانی به مردم ایمن سازی ساختمان‌ها است.

مدیرعامل بیمه توسعه با یادآوری اینکه منابعی معادل ۵۰هزار میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری شده است گفت: برای تحت پوشش قرار دادن این سرمایه‌ها یک فرصت طلایی به دست آمده است تا ضمن تحت پوشش قرار دادن سرمایه‌های مالی و جانی شهروندان شبکه فروش مقتدری نیز داشته باشیم.

او ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر را رمز موفقیت بیمه‌های خصوصی ذکر کرد و گفت: امید است با اجرای اصل ‌٤٤ قانون اساسی، صنعت بیمه در بخش خصوصی نیز توسعه بیشتری یابد.

مدیرعامل بیمه توسعه طرح بیمه استفاده از اتومبیل جایگزین را از برنامه‌های جدید و در حال پیگیری بیمه توسعه ذکر کرد و گفت: هدف از ارائه این بیمه این است که افراد دارای پوشش این بیمه بتوانند بلافاصله پس از حادثه دیدن خودرو از خودرو جایگزین استفاده کنند.

وی درباره بیمه بدنه اتومبیل و ارائه طرح جدید در این بیمه نامه توضیح داد: از چند ماه قبل تاکنون اقداماتی روی این طرح صورت گرفته است، به نحوی که برای ارائه خدمات بیشتر به آسیب دیده با چند شرکت مذاکراتی صورت گرفته است. این طرح در گام نخست در تهران به اجرا در می‌آید و در گام‌های بعدی در شهرستان‌های دیگر اجرا می‌شود.

او متذکر شد: در این طرح، خودرو بیمه شده اگر قابل انتقال باشد به پارکینگ منتقل می‌شود و در این مدت خودرویی هم ردیف همان خودرو در اختیار بیمه‌گذار قرار می‌گیرد تا از آن استفاده کند؛ این اقدام یک امتیاز به خریدار بیمه بدنه اتومبیل است.

بیانیان با بیان اینکه این طرح پوشش اضافی روی بیمه بدنه اتومبیل است خاطرنشان کرد: این طرح در مرحله اول برای شغل‌های خاصی به اجرا در می‌آید و در دوره آزمایشی طرح، نرخ بیمه موردنظر ارائه می‌شود؛ در حال حاضر این طرح نهایی شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ تا ۱۵۰ نمایندگی به شبکه نمایندگی بیمه توسعه افزوده خواهد شد.

همچنین عضو هیات مدیره و معاون سرمایه‌گذاری و انفورماتیک بیمه توسعه نیز در این آیین گفت: با طرحی که ‌از سوی متخصصین این شرکت بیمه تهیه ‌و تدوین شد، توصیه‌ شده ساختمان‌های بدون «بیمه تامین کیفیت» مجوز فروش نداشته باشند.

قدرت‌ا... اسدی افزود: در صورت تصویب این طرح که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است، همه ساختمان‌ها باید ۱۰سال بیمه تامین کیفیت شوند.

وی گفت: در صورت مصوب شدن این طرح، چنانچه رعایت نکات ایمنی لازم از سوی کارفرمایان در ساخت و ساز واحدهای ساختمانی لحاظ نشود و نیز بیمه‌گر بیمه تامین کیفیت برای ساختمان احداث شده، صادر نکند، صاحبان این گونه ساختمان‌ها مجاز به معامله ملک خود نیستند.

اسدی افزود: این تمهیدات به منظور پیشگیری از خطرات و مشکلاتی است که ممکن است واحدهای ساختمانی با آن مواجه‌ شوند به همین سبب بالاترین و مهم‌ترین رسالت بیمه‌گرها در بیمه توسعه مدنظر قرار دادن استحکام ساختمان است.

وی اظهار داشت: به همین سبب در صورت تصویب این طرح، بیمه‌گر باید از بدو آغاز عملیات احداث ساختمان یعنی از مرحله نقشه کشی تا انتهای عملیات ساخت، بر روند عملیات استحکام بنا نظارت کند در غیر این صورت هر گونه مشکلی برای ساختمان به وجود آید، بیمه‌گر باید پاسخگو باشد.

گفتنی است مهم‌ترین هدف تاسیس بیمه توسعه،‌ طراحی و ارائه خدمات بیمه‌ای به خصوص در زمینه سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و صنعتی به خصوص صنایع ساخت و ساز و کشاورزی است تا بتواند بخش وسیعی از آحاد جامعه را تحت پوشش انواع خدمات بیمه قرار دهد و به سهم خود رفاه اجتماعی و اقتصادی را برای کلیه اعضای جامعه فراهم آورده و تقویت بخشد و بدین ترتیب میزان آسیب‌پذیری اقتصادی فعالیت آنان را نیز کاهش دهد به عبارت دیگر هدف این است که فعالیت بیمه توسعه بر مبنای نیازهای مردم صورت گیرد تا به دنبال آن گسترش آگاهی‌های جامعه درباره بیمه، در جهت توسعه صنعت بیمه تلاش شود.