گروه بازار پول - مدیر شعب بانک ملت در استان قزوین گفت: با اعتبارات بانک ملت دو بیمارستان در قزوین و یک بیمارستان در آبیک ساخته شده که دو بیمارستان در ماه جاری و یک بیمارستان نیز نیمه اول سال ۸۶ به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش روابط عمومی بانک ملت امیر زندی به افزایش تولید ۳۰هزار لیتر شیر در این استان با تسهیلات بانک ملت اشاره کرد و ادامه داد: با سرمایه‌گذاری ۲۰میلیارد ریالی این بانک دو کارخانه شیر در اوایل سال آینده در قزوین و بویین‌زهرا شروع به کار خواهند کرد.

وی ساخت یک واحد تولید مواد غذایی دامی با سرمایه‌گذاری حدود ۷میلیارد ریال، کارخانه تولید نهاده‌های کشاورزی، کارخانه تولید آب معدنی، یک کارخانه تولید آجر و تکمیل دو پروژه مطرح آجر، کارخانه تولید شمش روی با سرمایه‌ای معادل ۱۵میلیارد ریال کارخانه تولید کود شیمیایی و کارخانه بافندگی پارچه فاستونی با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد ریال را از جمله موارد سرمایه‌گذاری بانک ملت در استان قزوین ذکر کرد.

زندی سرمایه‌گذاری در تولید کولر گازی ال‌جی، تولید سیم کابل و تولید قطعات خودرو را از دیگر موارد سرمایه‌گذاری بانک ملت در قزوین دانست و گفت: این مدیریت در ۱۱ ماه سال جاری حدود دو هزار و ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار داده که ۷۹میلیارد ریال آن در بخش قرض‌الحسنه بوده است.

وی به مشارکت بانک ملت استان قزوین در تکمیل طرح‌های دانشگاه آزاد تاکستان از سوی این بانک با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال اشاره و اظهار داشت: این پروژه‌ها سه ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شعب بانک ملت در استان قزوین با اشاره به این نکته که ثبت نام اینترنتی دانشجویان برای نخستین بار از طریق این مدیریت در دانشگاه آزاد قزوین انجام شد افزود: هم‌اکنون بیش از ۹۴درصد از ثبت نام‌های ۲۸هزار دانشجوی این دانشگاه از طریق سایت اینترنتی بانک ملت انجام می‌شود.

وی با بیان این نکته که ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه آزاد تاکستان از توابع استان قزوین نیز نهایی شده است، تاکید کرد: از ترم آینده، دانشجویان دیگر نیازی به مراجعه به این دانشگاه نخواهند داشت و از طریق اینترنت، ثبت‌نام و واریز شهریه خود را انجام خواهند داد. مدیر شعب بانک ملت در استان قزوین با اشاره به ایجاد شعبه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی اضافه کرد: با این دانشگاه نیز در حال مذاکره هستیم تا امور مالی این دانشجویان را هم از طریق سایت اینترنتی بانک ملت انجام دهیم.

وی از گشایش ۲هزار و ۳۳۰فقره حساب اقتصاد خانواده در ۲۷ شعبه این مدیریت خبر داد و گفت: از محل این حساب‌ها بیش از ۲۲۵میلیارد ریال سپرده جذب شده است.

زندی ادامه داد: این مدیریت در طرح خرید نقدی گندم، ۲۳۰هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و بیش از ۴۸۳میلیارد ریال به آنان پرداخت کرد.

وی با بیان این نکته که این مدیریت به عنوان نخستین منطقه در بانک، ۴۵میلیارد ریال نیز بابت خرید نقدی چغندرقند به کشاورزان پرداخت کرد، تصریح کرد: در طرح بنگاه‌های کوچک و زودبازده نیز اعتبار این مدیریت برای سال ۸۴ و ۸۵ معادل ۵۲۷میلیارد ریال بود که تمام آن جذب و مصوبه شده است.

مدیر شعب بانک ملت در استان قزوین در مورد طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده هم اظهار داشت: این مدیریت برای جایگزینی یک‌هزار و ۳۷۰خودروی فرسوده، اعتباری بیش از ۷۵میلیارد ریال را اختصاص داده است.