هر دلار آمریکا در سال آینده به 1100تومان می‌رسد

هر دلار آمریکا در سال آینده به یک هزار و یکصدتومان می‌رسد. به گزارش ایسنا، موسسه بیزینس مانیتور در گزارش خود با اعلام اینکه هر دلار در سال گذشته معادل ۹ هزار و ۹۱ ریال بوده پیش‌بینی کرد که این میزان در سال‌جاری به ۹ هزار و ۱۵۴ ریال برسد.

بنابراین اعلام، ارزش برابری دلار در برابر ریال در چهارسال آینده ثابت و به میزان ۱۱هزار واحد خواهد بود.

پیش‌بینی شده که در سال ۱۳۹۰ هر دلار آمریکا به ۱۱هزار و یک ریال برسد.

این در حالی است که واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده بود که در سال ۸۷ هر دلار آمریکا به ۹هزار و ۸۲۳ریال و هر یورو به ۱۳هزار و ۲۸۶ریال برسد.

آمارهای منتشره در گزارش ماه ژانویه ۲۰۰۷ واحد اطلاعات اکونومیست حاکی از آن است که در سال‌جاری نرخ برابری دلار در برابر ریال به ۹هزار و ۲۴۷ واحد می‌رسد که این میزان در سال گذشته معادل ۹هزار و ۳۳ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۸۶ و ۸۷ به ترتیب به ۹هزار و ۵۴۴ و ۹هزار و ۸۲۳ واحد برسد.

در همین حال ارزش هر یورو در سال ۸۴ به طور میانگین معادل ۱۱هزار و ۲۴۳ریال بود که در سال‌جاری این میزان به ۱۱هزار و ۶۰۷ریال و در سال آینده به ۱۲هزار و ۹۸۰ریال بالغ می‌شود.

ارزش برابری یورو در برابر ریال در سال ۸۷ معادل ۱۳هزار و ۲۸۶ واحد خواهد بود.

نرخ برابری ریال در برابر ین ژاپن نیز از سوی اکونومیست ۲۵۶۴/۱ در سال جاری و ۱۰۰۲/۱ درسال آینده پیش‌بینی شده است که این میزان در سال ۸۷ رقمی معادل ۹۹۲۶/۰ خواهد بود. این واحد در ادامه پیش‌بینی کرد که هر دلار آمریکا در سال جاری در بازار آزاد با قیمت متوسط ۹هزار و ۲۷۷ ریال دادوستد می‌شود که این میزان در سال‌های ۸۶ و ۸۷ به ترتیب معادل ۹هزار و ۵۷۴ و ۹هزار و ۸۵۳ ریال خواهد بود.

این واحد در گزارش خود نوشته است که بانک مرکزی ایران به تضعیف ریال ادامه خواهد داد تا از رقابت‌پذیری صادرات غیر نفتی حمایت کند.