گروه بازار پول- معاون فنی بیمه البرز اعلام کرد: به زودی در شرکت سهامی بیمه البرز برنامه‌ای اجرا می‌شود که بر اساس آن بیمه‌گزاران قادر خواهند بود هزینه بیمه‌نامه را از طریق اینترنت به حساب شرکت واریز کنند. هادی اویار حسین در سمینار تخصصی بیمه البرز و فعالیت‌های اقتصادی که با همکاری نمایندگی رمضانی در هتل همای شیراز برگزار شد، گفت: هم اکنون نیز شرکت بیمه البرز تمام مراحل صدور بیمه‌نامه در رشته‌هایی مثل شخص ثالث که نیاز به بازدید مستقیم نداشته باشد را از طریق طرح جامع نرم‌افزار و با استفاده از اینترنت صادر می‌کند.

اویار حسین با اشاره به این که واحدی به منظور طراحی بیمه‌نامه‌های جدید و مورد نیاز بیمه‌گذاران در بیمه البرز فعال است، گفت: تا کنون بیمه البرز در رشته‌های بیمه‌های مسوولیت، بیمه کامل مسافری و منازل مسکونی، طرح خود را به بیمه مرکزی ایران ارائه کرده است و پس از اخذ مجوز به بیمه‌گزاران عرضه خواهد شد.

وی همچنین در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی «خبر جنوب» اظهار داشت: دریافت تسهیلات بانکی یکی از دغدغه‌های بازرگانی و تولیدکنندگان کشور به شمار می‌رود. در همین راستا از سوی بیمه مرکزی ایران آیین‌نامه‌ای برای فروش بیمه‌نامه‌های اعتباری ابلاغ شده است که بر اساس آن بیمه‌نامه‌ برای یک فرد صادر می‌شود بلکه باید حداقل یک گروه ۵۰نفری از تولیدکنندگان یا شرکتی از بانک درخواست اعتبار کرده باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین‌نامه حداکثر تعهدات ۵ساله است و سهم بیمه‌گزاران از خسارت ۲۵درصد و حداکثر تعهد شرکت بیمه‌گر ۵۰میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۳۰۰میلیون تومان برای اشخاص حقوقی است. وی همچنین درباره صدور بیمه‌نامه‌های مسوولیت حرفه‌ای، گفت: هم اکنون در ایران برای بسیاری از تخصص‌ها از جمله تجار، بازرگانان و صنعت‌گران به دلیل فراهم نبودن پارامترهای اقتصادی، بیمه‌نامه‌های مسوولیت حرفه‌ای صادر نمی‌شود.