گروه بازار پول - همایش یک روزه مدیران و سرپرستان مناطق موسسه مالی و اعتباری بنیاد با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات موسسه در تهران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری بنیاد دکتر عبدالناصر همتی که در جمع مدیران و سرپرستان مناطق موسسه سخن می‌گفت با اشاره به این که مجوز مجدد بانک مرکزی برای واگذاری سهام موسسه اخذ شده است خاطر نشان کرد: در‌حال‌حاضر در مرحله اخذ مجوز سازمان بورس هستیم و امیدواریم بتوانیم پذیره‌نویسی را در روزهای آخر سال جاری انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به سابقه ۲۲ ساله موسسه در مجموعه بانکی کشور گفت: سابقه طولانی موسسه در این عرصه سبب شده است تا مردم به آن اعتماد کنند لذا ما باید بر مبنای حسن اعتماد مردم به‌رغم رقابت شدید در سیستم بانکی سهم بازاری خود را در عرصه بانکی حفظ کنیم.

دکتر همتی تاکید کرد: سعی همکاران باید در راستای جمع‌آوری منابع ارزان‌قیمت و کاهش قیمت تمام شده پول باشد تا از این طریق امکان ارائه تسهیلات با نرخ سود کمتر به متقاضیان فراهم گردد.

وی با تاکید بر این که نقش نیروی انسانی در تجهیز و تخصیص منابع از سایر عوامل اثرگذارتر است بار دیگر بر توسعه آموزش نیروی انسانی و بهینه سازی شعب در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان تاکید و خاطر نشان کرد: شعب براساس مولفه‌های فیزیکی، وضعیت نیروی انسانی و شاخص‌های کارآمدی آنها تعریف خواهند شد.

وی همچنین از همکاران خواست تا نسبت به ترویج بانکداری الکترونیک و ارائه بنیاد کارت بیشتر تلاش کنند و مشتریان را از امتیازاتی از قبیل دریافت ۱۴درصد سود روزشمار، امکان خرید از مراکز فروش، پرداخت اینترنتی قبوض و رفت و آمد کمتر به شعب بانک‌ها آگاه سازند.

دکتر همتی افزود: خوشبختانه روند سودآوری موسسه مالی و اعتباری بنیاد تقویت شده و سعی بر این است که با اصلاح سیستم اعطای تسهیلات در این زمینه خدمات بهتری به مشتریان عرضه شود.

وی تاکید کرد: در نظام جدید اعطای تسهیلات اعتبار سنجی در اولویت قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری بنیاد از تلاش این موسسه برای بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین روش‌های بانکداری نوین به خصوص در عرصه بانکداری الکترونیکی یاد کرد و تمرکز زدایی را در جهت ارتقای قابلیت سرپرستی‌ها و شعب در ارائه خدمات بهتر مورد تاکید قرار داد.

در همایش یک روزه مدیران و سرپرستان مناطق موسسه مالی و اعتباری بنیاد راهکارهای توسعه کمی و کیفی خدمات این موسسه مورد بررسی قرار گرفت و نحوه سازماندهی توسعه جغرافیایی شعب بررسی شد.