مسعودرضا طاهری- ارزش دلار آمریکا طی هفته گذشته تقریبا ۲درصد کاهش یافته است.

به گزارش بلومبرگ طی هفته گذشته ارزش دلار در مقابل ین ژاپن با افت و خیز فراوان روبه‌رو بوده است. آنچنانکه این برابری به نرخ ۲۵/۱۱۹ین ژاپن نیز رسیده است. در این هفته همچنین هر یورو به نرخ ۳۱۴۰/۱دلار نیز رسیده که حداقل یک درصد کاهش داشته است.

سخنان بن برنانکه رییس فدرال رزرو مبنی‌بر روند رو به کاهش تورم و همچنین کاهش شاخص‌های اعتماد مصرف‌کننده، قیمت تولید و مسکن در هفته گذشته موجب کاهش بیشتر دلار شده است. قیمت طلا در مقابل ۵/۳دلار رشد کرد که افزایش ۴/۱دلاری قیمت نفت روز گذشته بر این افزایش بی‌تاثیر نبوده است. در عین حال قیمت انواع سکه و طلا در بازارهای داخلی بدون تغییر باقی ماند.

هر دلار آمریکا در سال ۸۷ به ۹هزار و ۸۲۳ریال می‌رسد

همچنین واحد اطلاعات اکونومیست در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که در سال ۸۷ هر دلار آمریکا به ۹هزار و ۸۲۳ریال و هر یورو به ۱۳هزار و ۲۸۶ریال برسد.

به گزارش ایسنا، آمارهای منتشره در گزارش ماه ژانویه ۲۰۰۷ واحد اطلاعات اکونومیست حاکی از آن است که در سال جاری نرخ برابری دلار در برابر ریال به ۹هزار و ۲۴۷واحد می‌رسد که این میزان در سال گذشته معادل ۹هزار و ۳۳ریال بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های ۸۶ و ۸۷ به ترتیب به ۹هزار و ۵۴۴ و ۹هزار و ۸۲۳واحد برسد. در همین حال ارزش هر یورو در سال ۸۴ به طور میانگین معادل ۱۱هزار و ۲۴۳ریال بود که در سال جاری این میزان به ۱۱هزار و ۶۰۷ریال و در سال آینده به ۱۲هزار و ۹۸۰ریال بالغ می‌شود. ارزش برابری یورو در برابر ریال در سال ۸۷ معادل ۱۳هزار و ۲۸۶واحد خواهد بود. نرخ برابری ریال در برابر ین ژاپن نیز از سوی اکونومیست ۲۵۶۴/۱ در سال جاری و ۱۰۰۲/۱ در سال آینده پیش‌بینی شده است که این میزان در سال ۸۷ رقمی معادل ۹۹۲۶/۰ خواهد بود. این واحد در ادامه پیش‌بینی کرده است که هر دلار آمریکا طی سال جاری در بازار آزاد با قیمت متوسط ۹هزار و ۲۷۷ریال داد‌وستد می‌شود که این میزان در سال‌های ۸۶ و ۸۷ به ترتیب معادل ۹هزار و ۵۷۴ و ۹هزار و ۸۵۳ریال خواهد بود. این واحد در گزارش خود نوشته است که بانک مرکزی ایران به تضعیف ریال ادامه خواهد داد تا از رقابت‌پذیری صادرات غیر نفتی حمایت کند.